Slut walk

Yes. Nu har de tydligen i Toronto dragit igång ett slut walk, i stil med pride-paraden fast för tjejer som klär sig slampigt, med anledning av att en polis som pratat på en skola hade sagt att tjejer borde undvika att klä sig så för att slippa bli "victimized".

Självklart ska inte tjejer behöva bli våldtagna.. duh. Ingen frisk människa tycker det. Men det faktum att våldtäcktsmän hellre ger sig på lättklädda tjejer är inget som går att demonstrera bort. Våldtäcktsmännen bryr sig inte.. de våldtar folk. hallå.
Jag antar att det handlar om att tjejer som blivit våldtagna ska tas på lika stort allvar även om de har varit slampigt klädda, och det borde de såklart bli. Ett brott blir inte ett mindre brott bara för att det inte förebyggts så mycket som det kunnat. En stulen cykel är lika mycket en stöld även om den var olåst. Jag vet inte av egen erfarenhet hur mycket mindre tagen på allvar man verkligen blir som slampig tjej i ett våldtäcktsmål, men man har ju hört att det är så. Dock känner jag att jag mest har hört om fall liknande det fallet med polisen på skolan i Toronto. Folk som blivit upprörda över poliser som har sagt att man bör unvika att klä sig så, eller att man som klätt sig så had it coming eller hur de nu har uttryckt det (Det finns ju mer eller mindre finkänliga sätt att säga det på också). Och jag håller med. Man borde inte have it coming, men det har man*. Klär man sig slampigt så är det större risk att man blir våldtagen. period. (även om det finns andra grejer som gör betydligt större skillnad.. typ beteende och shit.. men whatev) och så länge man vet om det så är det ens eget ansvar att överväg om man vill ta den risken eller inte. Och för dem som inte vet om det så är det väl jättebra att poliser såsom han i Toronto informerar om det? Varför bli upprörda över den faktan?
Det är ändå något som inga andra än våldtäcktsmännen själva kan ändra på. Polisen kan vidta åtgärder för att minska risken för tjejer att bli våldtagna. Men det kommer ändå vara samma riskskillnad beroende på om man klär sig slampigt eller inte, det är ingen dryg polischef som sitter och bestämmer över den skillnaden. Så varför ta illa upp av den? Det låter bara wierd i mina öron..

Sen är väl själva paraden också för att slampig klädsel i allmänhet ses ner på en del, och det är väl fint att de står upp och säger "fuck you vi klär oss som vi vill!" "Respekt!" och sånt. För klä sig som man vill borde man få göra.. (sen är det ju lite synd med folk som har sin identitet i sina kläder.. men blah blah. alla får göra som de vill :D:D (förutom att våldta folk xD))
Jag tycker bara det är synd när folk blir upprörda över att poliser påpekar att det är en bra idé att klä sig på ett visst sätt för att undvika att bli våldtagen. Och jag tror att många av fallen där folk känner att de inte blir tagna på allvar bara handlar om att polisen har påpekat den statestik.. och det är lite synd.

*Nu säger jag inte att det är den våldtagna tjejens Fel att hon blir våldtagen. Våldtäcktsmannen är lika mycket scum of the earth även om hon har klätt sig slampigt. En tjej borde inte behöva bli våldtagen, oavsätt hur hon klär sig.. kan vi poängtera igen.. ifall någon missade att jag tyckte det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: haha VAAA? :D:D

2011-04-19 @ 17:56:57
URL: http://totallyderp.wordpress.com
Postat av: Vilgot

VAAA!!? SÄGER DU ATT DET ÄR TJEJENS FEL BARA FÖR ATT HON KLÄR SIG SOM HON TYCKER ÄR SNYGGT??! DU ÄR ETT MONSTER CISSI!! DU ÄR LIKA HÄMSK SOM VÅLDTÄCKTSMÄNNEN!!!



Nej men seriöst, jag håller med om allt du säger, våldtäcktsmännen bryr sig inte om att dem demonstrerat och det är ju liksom dem som är problemet.

Fast om de får folk att sluta klä sig som fjortisar så kanske de medför någonting bra ändå! :D



(det var ett skämt om det var någon som inte fattade)

2011-04-19 @ 18:18:51
Postat av: Linus

Hahaha xD Vilgot, jag blev lite rädd där ett tag :P

2011-04-20 @ 21:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0