någons

Ni vet väder-andreas.. på svt..

han ja.. precis :)
Tror jag.. är inte helt säker på själv om det är honom jag pratar om xD Skit samma..
Han har tillsammans med sin flickvän byggt upp en väderstation i Ghana.. för att det behövs.. antar jag. Pappa jobbar med honom.. eller känner honom.. lite.. på något sätt :) Och han ska höra ifall jag skulle kunna hjälpa till på den väderstationen. Med vad som kan tänkas behövas.. förhoppningsvis får jag lära mig stuffs då också.

Jag är helt stört pepp!!
Inget är ju säkert alls än. Bara pappa som tänkt tanken. Andreas är där nere just nu så pappa kan inte prata med honom om det fören senare i vår när han kommer tillbaka.. *håller tummarna*

Vi såg ett program.. på svt om vindar. Fortfarande galet intressant :o
Det är väldigt slumpartat hur jag upptäckte att metreologi är så intressant. Våran SO-lärare i 7an och 8an hade en lektion inte någonting planerat så vi fick sitta och berätta om saker som vi visste om som hade med SO att göra och så dikuterade vi lite fritt om dem. Jag kom inte på någonting alls som jag visste om SO och det känndes så jobbigt så när jag ett tag senare såg programmet om El Niño på tv så lade jag det på minnet för att kunna berätta om ifall vi skulle ha en till sådan lektion någon gång. Det hade vi inte. Men vi skulle göra ett valfritt arbete i NOn.. och El Niño är ett sånt där fint ämne som kan passera som både SO och NO. Så jag bestämde mig för att göra mitt arbete om El Niño.. så att jag fick nytta av det. Men för att skriva om det fenomenet så var jag tvungen att fördjupa mig i Metrologi i allmänhet, hur det fungerar i vanliga fall.. när det inte är El Niño.. Och fan va kul de var!
Förmodligen hade jag väl stött på det på annan väg förr elller senare kan man väl tänka.. men jag har hittills inte stött på det ingående, inte oberoende av den där SO-lektionen. Än så länge skulle jag nog vara på samma ställe i livet även utan den lektionen.. men snart kommer jag kanske kunna säga att om det inte vore för den så hade jag inte varit där jag är idag och då är det omöjligt att veta ifall jag hade upptäckt metreologin ändå.
Intressant att kunna spåra ett stort steg i ens liv till ett så liiitet obetydelsefullt tillfälle som en enda skollektion..

Kommentarer
Postat av: Gnarlpine

CISSI? Det här gör mig förvirrad. WAT IS DIS?

2011-02-07 @ 12:33:36
URL: http://totallyderp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0