i

Nu har jag sett aldeles för många likes på varianter av den här på Facebook för att låta bli att bli upprörd:

Hi, I'm a guy. I'm single. I would never cheat on you. I would always text you first, tell you that you're beautiful every day, say I love you in front of my friends, never choose my video games over you, protect you, try my best to never make you cry, hold you and never let you go, kiss you in the pouring rain. Yes, ladies, I do exist. No, I'm not gay. Stop dating douche-bags and jerks. Date me


Nu är det, precis som allt annat, en jävligt onödig grej att bli upprörd över. Men sen när bryr man sig om vad som är onödigt.. Jag är upprörd!!
Upprörd för att man inte är någon douche-bag bara för att man inte smsar henne först eller säger att hon är vacker och att man älskar henne hela tiden. Ska man passa upp på henne sådär precis hela tiden hinner man ju inte med något annat.
Upprörd för att den här killen som uppenbarligen inte har någon egen ryggrad kommer och ger hopp åt de där tjejerna som letar efter mr orealistisk, som alltid ska vara två steg bakom henne och kyssa marken hon går på, samtidigt som han är två steg framför och lägger ut jackor över vattenpölar.
Förundrad över vilka det egentligen är som har "Like:at" skiten. Är det tjejerna som datear douche-bags fast de tycker att de är douche-bags, men iaf hellre skulle datea ovanstående kille? Är det tjejerna som inte själva datear douche-bags (antingen är de då singlar eller har lyckats hitta en sån där ryggradslös pojk (och med douche-bag menar jag då alla killar som Inte är som ovanstående..)), och som tycker att de där tjejerna som gör de.. de är ju dumma, uppmärksamhetssökande blondiner? Är det de andra killarna som tycker att eftersom de är renodlade tofflor innifrån och ut så är de världens kap? Vem? Vilka de än är skrämmer det mig att de är så många..

Varför finns det bara douche-bag och överromantisk fikus? Det går att vara trevlig utan att vara ett dugg romantisk. I have plenty of friends who are.. räcker inte det? Lite romantiskt blir det ju automatiskt bara man är tsm, förutsatt att man faktiskt vill vara tsm.. oftast vill man nog det. Man behöver inte göra en grej av det.. verkligen inte en heltidsgrej. Ju mindre skillnad mellan en Pojk-/Flickvän och en vanlig kompis desto bättre, vänner trivs man ju alltid med. Jag har vart mer eller mindre förälskad i majoriteten av de jag umgås med, i Alla jag umgås mycket med, vid något tillfälle, tror jag.. utan att göra begreppet "förälskelse" alltför komplicerat... man behöver inte blanda in en massa romantik i det.

Eller vad är ens Romantik egentligen? Det känns som trevlig och romantisk är så gott som samma sak.. med den lilla skillnaden att romantisk är trevlig with the intention to score... eller iaf vid tillfälle då möjligheten finns. (Eller? Någon som har en bättre definition?) Vilket gör att jag får lust att sätta en stor FALSK-stämpel över allt som har med romantik att göra. Fast man behöver ju inte vara mindre genuint trevlig bara för att man är det mot någon som man skulle kunna tänka sig att ha sex med.. så jag struntar i stämpeln ett tag..
..


Egentligen skrev jag det här igår.. men jag sket i att publicera det.. varför? I don't know :)



Förutom tramsigt folk på Facebook så är jag på bra humör idag.. :)
 
 
(EDIT September 2015 (lever jag in the past eller lever jag in the past!): Past me fattade inte riktigt det här med att .. Öh.. vara ledsen. Också jag var irriterad och onödigt otrevlig. Jag har skrivit ett nice-guys -inlägg som bättre illustrerar vad jag tycker om det här.
Men iaf.. Man är inte en överromantisk fiku/ryggradslös/renodlad toffla för att man tycker om romantik. Eller okej, man är en överromantisk fikus, men det är helt okej om man vill vara det :P Men ryggradslös/renodlad toffla var onödigt elakt (även om jag inte menade det så harsh, försökte mest vara rolig i hur jag formulerade mig :c).
Annars står jag för det här inlägget också fortfarande. Man är inte en douche för att man inte är överromantisk..)
Trackback
RSS 2.0