De e BERLIIIN!!

Och så är man hemma igen ;PpPpPpPppPpPppP


Berlin var nice.. det var inge plugg.. inge skola.. inga måsten, bara vi.. och vi var packade xD
Bara det är ju intressant.. det var ju faktiskt ingen jag var där med som jag hade någon erfarenhet av hur de är fulla innan vi åkte.
Sen var ju Berlin en jävligt trevlig stad också :) Även om den väl inte var aldeles jätteexotisk ^^


Idag och igår har jag varit lite depp över att jag är hemma igen.
Har visserligen saknat Julle.. och allt annat nice folk som inte följde med.

Jag orkar inte lägga upp bilder här nu... mycket finns på facebook, men jag har inte ens orkat lägga upp allt där än.

Det var hur som helst otroligt jävla roligt! Fungerade precis som en klassresa ska göra xD
Går lätt upp på tio i topplistan över bästa helger i mitt liv.



Vi kom med planet runt klockan 8. Lyckades efter en hel del om och men och allmänt rantande på tågstationen i närheten, ta oss på ett tåg som vi hoppades skulle stanna vid Alexander-platz. Tre snälla damer hjälpte oss och påminde oss om att vi skulle stämpla våra tågbiljetter innan vi gick på tåget xD Vi skulle komma ihåg dem sa de innan vi gick av.. det gör vi ^^ Rara damer är jävligt gospel! (gospel är mitt nya favorituttryck!)
Och vi kom till Alexander-platz! Efter att majoriteten av oss röstat för att därifrån till hotellet gick vi sedan ändå ner i tunnelbanan och åkte en station till Rosa-luxemburg-platz xD

Incheckningen var klockan två så det blev frukost och sen lalla runt i stan i fyra timmar, vi hamnade i en fontän.


Sen var det mest det vi gjorde hela resan. Lallade runt i stan varvat med att däcka på rummet. Jag och Mario gjorde oss till stammisar på ett tai-ställe redan första dagen. xD Första dagen var galet låång! Vi däckade, Jag, Jens, Mario och Jenny i Marios säng vid typ 10 xD Död crew ^^ Mario märkte inte ens när vi kronglade oss därifrån till våra egna sängar vid 11.
Andra dagen drog vi runt med Per. Vi tänkte käka nudlar från tai-stället till frukost, men det var inte öppet så vi åt på McDonalds istället.. exotish!
Per visade oss massa tuffa ställen, och efter att ha lekt i förintelsemonumentet tills vi var helt slut så hade vi lunch-paus. och åt; mer nudlar!! :D:D
På kvällen drog Per runt oss på en barrunda, och avslutade med att supa ner oss på en pizzeria xD
Efter det mådde jag inte så toppen så när vi gick upp till tak-baren på översta våningen på hotellet blev jag svimmig och Jens baxade ner mig till rummet. Vi fick ett "sleep well tonight!" och en menande blick av en tjej vi mötte i hissen xD Vi lyckades även hamna på fel våning, för andra gången den kvällen.
Jag blev piggare när vi kom ut i friskare luft i korridoren, men jag stannade ändå på rummet och sov i typ en timme på toan. Jens gick tillbaka upp (och träffade tjejen i hissen igen xD härligt charmig han måste ha framstått som) och sen kom de ner och hämtade mig när de skulle dra och äta nudlar på tai-stället. Killen hade lovat oss att ha öppet till typ 5 för att det hade varit stängt när vi skulle käka frukost xD Så vi var ju tvugna att gå dit (det var så jävla goa nudlar så det var det inga problem med)
Efter det gick vi och la oss.. Försökte. Jag somnade vid fyra tillslut iaf.
Sista dagen lallade vi bara runt i stan helt planlöst hela förmiddagen. Det var kallt som fan och jag och Jens flydde in på rummet efter ett tag när de andra drog och fikade och åkte runt med tunnelbanan för att använda dags-passet till komunaltrafiken som vi ju faktiskt ändå hade köpt.
På kvällen fiskade vi upp Aylin och OskaR och Vivvi efter att vi hade käkat middag på ett tattigt hambugeställe (hamburgare till frukost och middag och inget mer att äta den dagen.. riktigt kick ass kost..)
OskaR var packad, vilket gjorde honom till den bästa delen av resan xD Seriöst.. jag har träffat på folk som blir nice när de är fulla (Albin är ju tex väldigt party ^^)... Men ingen kan mäta sig med fulla OskaR! ingen kommer ens i närheten av fulla OskaR xD Jag skrattade så jag grät. Inte så att det kom tårar.. det händer ofta.. jag skrattade tills jag grät för att det blev plågsamt att skratta så mycket.
Så nu håller jag på att lägga upp en plan för hur jag ska kunna supa ner OskaR då och då ^^ Lite ljus i vardagen... det behöver jag :o


Vi klarade oss utan större missöden också ^^ Vi splittrades på flygplatsen. Ingen större katastrof i sig, alla hade sina egna biljetter.
Jag och Jens satt och sov på golvet ett tag och sen drog vi oss till gaten när det började dra ihop sig. "vi möter säkert de andra där"
Det gjorde vi inte. Vi stod utanför gaten tills fem minuter innan den stängde, sen tänkte vi att de andra hade väl gått in. Men det hade de inte, och när vi skulle gå på planet hade vi fortfarande inte sett en skymt av de andra sedan vi gick igenom säkerhetskontrollen xD
Men de dök upp.. 10 minuter efter gaten hade stängt och vi satt i planet och oroade skiten ur oss. xD En liten i-landskris..

Men yeah, nu är vi hemma och levande. jag känner mig lite som när jag hade upptäckt Kp-webben.. men jag kan nog hålla ut tills sommaren! NU PROJEKTARBETE!!!


Kommentarer
Postat av: Agnes

Vänta, var det bara han Oskar som var packad?! XD Haha, ni verkar ha haft det asnajs, men Berlin slår fan aldrig fel, awesome stad med grym mat! MUMS för bästa kebaben!

2011-03-30 @ 22:27:43
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com
Postat av: Linus

nejnej.. vi var packade allihopa. men det var bara han som blev bästa människan i världen av att vara det xD

2011-03-30 @ 22:31:34
Postat av: Bildrebecka

Vad hette stället ni bodde på? :P

Vi bodde nämligen oxå på Rosa-luxemburgplatz då vi var i berlin ;)

På wombats hostel, o ska bo där i sommar igen, oiiiih älskar Berlin!!! :D

2011-04-03 @ 19:31:44
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: Linus

Jo vi bodde också på wombats.. det var väldigt fint :)

2011-04-04 @ 02:20:21
Postat av: Bildrebecka

Haha fett tufft :D

Ja visst e de, de e fräscht o ändå prisvärt :)

Ahhh nu längtar jag ännu mer till i sommar x)

2011-04-04 @ 11:43:20
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: Gnarl

BEEEEEEEEERLIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!

Haha, kul att du hade kuuul va. Liksom.. Berlin. Duh.

2011-04-06 @ 08:21:54
URL: http://totallyderp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0