Albin - Ballerinakakan


Eftersom Albin är ett väldigt hängivet fan av saker Albin är ett fan av, men det inte är riktigt lika roligt att vara hängivet fan själv. Så Albin ringer Cissi när hon dyker upp på skype vid halv 6? Efter att ha degat en timme framför tv:n, efter att ha kommit hem efter att ha fikat en timme efter skolan med Julian Ekstrand i liljeholmen. Ahh! hur många svenskalärare skulle inte vrida sig i plågor efter den meningen! Muhahahaha!
Så Albin undrar om Cissi har lust och följa med och lyssna på Loke, som är cool, för han har blivit övergiven av alla sina andra vänner (Nej inte Loke, Albin). Albin har värdelösa vänner :o :)
Cissi tycker att det låter trevligt och åker in till stan efter maten och möter Albin på.. en pub! Som hon inte mins namnet på ett dugg :D

Jag har lärt känna Albin under samma period som jag har lärt mig prata med folk i telefon. Inget sammanträffande, ganska direkt relaterat faktiskt. Och då har Albin ändå varit den som uppmärksammat att jag tyckte det var jobbigt att prata i telefon, när jag tyckte det var jobbigt att prata i telefon, och sett till att smsa istället för att jag ska slippa och sånt. Barmhärtigt! jupp jupp..
Jag funderade för ett tag sen över ifall jag skulle göra en lista över de personer som jag tycker det är minst jobbigt att vara ensam med. Albin är nog högst upp på den listan i relation till hur mycket/länge jag faktiskt har pratat/träffat/umgåtts med honom.. och i och med det blir han den som har tagit sig upp för den listan snabbast, för det är egentligen bara sen typ i Julas som vi har börjat prata med varandra ordentligt. Innan dess var jag livrädd för att träffa Albin ensam. :o
Nog är det fortfarande liiite jobbigt. Visst jag träffar jättegärna Albin, hellre ensam än inte alls. men de allra flesta jag känner tycker jag att det är jobbigt att träffa ensam.
Inget personligt.. inget jag har emot någon.. tvärt om nästan. Hur nu det går ihop..
Därför jag har döpt listan (listan finns inte.. men i mina funderingar xD) till "folk som det är minst jobbigt att vara ensam med".. för det är jobbigt med så gott som alla. Även om det med de flesta är värt det för att få ses.

Det var när vi hade zombiemaraton hos moa senaste nyårsaftonen och jag och Albin var uppe hela natten och diskade som jag (först senare) upptäckte hur inte livrädd jag hade vart. Jämfört med hur livrädd jag hade vart nyået innan när jag sov hos honom och sen satt och spelade Mario party i ateljén medan han städade..
Och då var det inte alls länge sen vi börjat skypea i och med Wow och så heller..
Albin är annars lite.. intressant.. för min självkänsla. Det märks väldigt tydligt om han blir irriterad på någon, eller om det är någon han inte vill träffa.. jag har aldrig varit med om att han har varit så mot mig. Jag antar att jag inte skulle missa det. Men det räcker att han är irriterad på någon annan för att jag ska känna mig lite olustig, och ifall han skulle vara det mot mig skulle det knäcka mig väldigt xD Å andra sidan är det ju lite av en boost så länge han inte är det :)

Men det är kul för Albin har varit den där personen som jag har tänkt "fan! honom kommer jag aldrig mer träffa efter studenten om jag tappar kontakten med Jens" om. Och de är alltid störigt med kontakter som man vet att man bara täffar via andra. Som man inte har någon kontroll över hur mycket man träffar...
Men nu är det iaf ganska ofta, även om Jens i huvudsak alltid är med när jag träffar Albin, som det är Albin som har hört av sig till mig först. ^^ Det är kul :D Och jag hade jättetevligt på Lokes spelning :)


Kommentarer
Postat av: Albin L

Nawww jag blir glad av att läsa detta :)!



Varför har ingen annan kommenterat detta underbara blogginlägg :O...

2011-05-13 @ 18:10:35
URL: http://albinharskaffatipad.blogg.se/
Postat av: Vilgot

Jag kan inte läsa skypea utan att få det att uttalas som ön uppe bland molnen i One Piece x3

2011-05-13 @ 19:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0