Idag är jag lite kär

Sådär töntigt. I hela världen.


Förövrigt tänker jag göra den här listan! Även om det käns som att jag kommer svara nästan precis som Emelie! För det har blivit lite av ett tvångsbetéende det här med att göra listor! (Egentligen inte såå mycket.. men jag tycker om att göra listor. Och eftersom Julle ibland kommer med den stora plumpa foten av.. plumpness.. O.O.. och säger att folk som bloggar och svarar på listor seriöst är självupptagna och äckliga (och så tycker jag att JAG är jante -.-) så vågar jag inte riktigt erkänna att jag tycker om att göra listor, så istället låtsas jag att jag 'måste' göra alla jag stöter på. Personligen tycker jag att det är jätteintressant när folk gör listor. (Sen känns det som man har sett alla listor vid det här laget (tror att jag känner igen den här med faktiskt..) så det kanske inte är det intressantaste den 4e gången.. men all in all osv). Listor=Nice.

Vad är sann lycka?
Även om mitt första inlägg på min gamla blogg är typ det gulligaste och äckligaste någonsin så håller jag fortfarande med om det lite. Den där känslan av att vara lycklig assosierar jag med att saker omkring mig stämmer överens med varandra. Det är "rätt".. även om det inte nödvändigtvis är muntert. "Kär" skulle man ju också kunna benämna det.
Sen är annars begreppet "sann lycka" typ askul. Lagomt trevligt motsägelsefull kombination av ord ^^

Vilken är din största rädsla?
Spontant tänker jag eld! För eld är jävligt läskigt. Sen måste jag hålla med Emelie om att förlora alla nära och kära, eller bara någon av dem, är en väldigt läskig tanke. Men någonstans är båda de där grejjerna bara någon sorts för-rädsla. Jag har aldrig trott att jag hållt på att förlora någon jag bryr mig om (sure jag har vart lite nervös någon gång när Jens klivit på ett blått tåg i Liljeholmen och sen inte svarar på Sms under en timme.. men det är liksom lite obefogat att tro att det har hänt något då och undermedvetet så vet jag om det.. inte som att man vet att någon har varit på den exakta platsen där det skett en tsunami) inte på allvar.. och jag har aldrig blivit utsatt för eld så att jag har ens bränt mig mer än fjuttiplutt. Jag är rädd för att jag kanske kommer hamna i en jätteläskig situation, rädd för rädslan i sig (poetiskt och sånt skit) men jag är faktiskt inte såå jävla rädd för att bli rädd.

Nej det räddaste jag någonsin har varit, det är när jag har blivit jagad.
Inte för att jag blir jagad sådär värst mycket, när det händer är det inte ens på riktigt utan asocierat till någon sorts spökrunda eller liknande. Trots det får jag sån fruktansvärd dödspanik. Hade jag haft en laddad pistol under en spökrunda och något "spöke" började jaga mig så är det fan inte alls otroligt att jag hade skjutit hen. . .  *får plötsligt självinsikt.. gillar det inte.. blir lite rädd för sig själv* shit..
Alla mina mardrömmar sen.. minst 5-6 år tillbaka.. varenda en.. är att jag blir jagad. Ibland av något läskigt.. men ofta blir jag bara jagad av ingen anledning och av ingen särskild. Det är inte det som jagar som är läskigt, det är att bli jagad.
Det är väl en ganska basic instinkt egentligen. Att bli rädd när man känner sig jagad. :(

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
För att ta fasta på ordvalet "föraktar" så är det hela Jantegrejen.. så fort jag gör något anti-jante, så fort jag känner mig det minsta lilla bättre än någon annan.. så föraktar jag mig själv. Jag föraktar att jag ibland tycker att jag är bättre än andra.
Sen är det en del andra egenskaper som jag är lite ledsen över hos mig själv, tillexempel att jag föraktar att jag ibland tycker att jag är bättre än andra. För ibland är jag fan bättre än andra!! Resten kan ni fråga Jens om, han är fantastikt bra på att peka ut precis allt jag ogillar med mig själv och vad jag gör.

Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?
När folk tar illa up av saker andra än jag har sagt/gjort.
När folk tycker att de har mer rätt än andra att gnälla (och även en del när folk tycker att någon har mindre rätt att gnälla än andra.. DET fick jag ut av filmen "Crash" (förövrigt jävligt bra film).. jag tror inte att det var det budskaped den försökte förmedla, men alla buskap är bra!!).
När folk tycker att de är unika.
(När folk har orimliga förväntingar på medmänniskor.
Oflexibilitet, när folk inte kan anpassa sig för 5 öre.)

Ibland när jag tänker på vad jag stör mig på hon andra så känner jag mig lite överlägsen mig själv, eftersom jag som tänker på vad som gör mig irriterad är mycket smartare än jag som blir irriterad över dessa dumma saker xD

Hur känner du dig just nu?
Lite kär :D Kollade igenom Saras tumblr och lyssnade på ikéas garderobsmusik imorse och läste Emelies blogg och är på sådär allmänt jättemysigt humör ^^ Kär. I hela världen. Allt och inget. Fint och töntigt ^^ fast samtidigt lite sådär kärlek på distans.. Julle har fått jobb i London. Det kommer vara stört att komma hem till sverige igen och så är Julle i London.. inte på en liten tvåveckorstripp.. utan liksom lite föralltid. "Jag kommer hem och pluggar sen" har han ju sagt. Men JAG har ju nästan lust att stanna här föralltid, otroligt Needy jag, i africa, utan att kunna ta sig hem och hälsa på för mindre än en dryg fortune, efter knappa två veckor! Klart att Julle kommer vara helt fast i effing LONDON på ett kick!

När ljuger du?

När någon frågar något jag inte vill svara på!! HAH!
Jag ljuger för mina föräldrar om ifall jag har borstat tänderna, gjort läxor, sovit ordentligt eller ätit när de inte varit hemma.. tagit hand om mig själv helt enkelt.. för det gör jag ju inte :O
Jag ljuger för mina vänner om vad som absolut Inte är anledningen till att jag blev mobbad i mellanstadiet, och om hur jag mår när jag är väldigt ledsen.

Vad ogillar du mest med ditt utseende?
Mitt allra största komplex har alltid varit min näsa. Som tur är för min lilla självkänsla så är det faktiskt just min näsa som jag har fått allra mest oprovocerade komplimanger för. Personligen hatar jag den precis lika mycket fortfarande, men när det kommer till hur man ser ut rent kroppsligt så bryr jag mig mer om vad andra tycker än vad jag själv tycker..
(Den här listan känns väldigt negativt orienterad btw..no?)

Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män?
Vi leker sådär heteronormativa och töntiga nu och låtsas att med "män" så menas "potentiell partner" så blir det roligare att svara på..
Humor! När jag sitter i min ensamhet och funderar varför i all världen jag fallit för den här fjömpen nu då så är svaret alltid: "Fast han är ju Jääävligt rolig! :D"
Det var det som fick mig att inse att jag inte riktigt uppskattade sällskapet hos fika-folket i min högstadieklass. Vi pratade om just vad som var viktigast hos en kille. "humor" sa jag. "Mjaa.. fast det är ju jävligt jobbigt om han inte kan vara seriös" och "jo.. fast vad är humor om han inte tar hand om en".. Jag klarar mig fint utan alla de där klichéegenskaperna så länge han är rolig.
Sen lite sådär idealiskt får han ju gärna ha självdistans, intressanta saker att säga och se ut som Benedict Cumberbatch.

Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos kvinnor?
När det kommer till tjejer jag har varit intresserad av genom historien så är det inte lika lätt att se mönstret "jääävligt rolig". Jag tycker att tjejer generellt är mindre roliga. Jag är lite kluven på mig själv angående varför jag tycker det.. steriotyper osv. Jag hoppas att det är för att de tjejer jag har träffat inte har varit lika roliga helt enkelt. Men de tjejerna jag har varit intresserad av har ju inte varit tråkiga iaf.

Vilka ord eller uttryck använder du för ofta?
Vilket är ditt favoritord/-uttryck?
Sen jag började kolla på yogscast har jag blivit helt kär i hur Lewis säger "all over the shop" ^^ Jag är lite kär i det mesta Simon och Lewis säger och gör.

Vem eller vad är ditt livs kärlek?
Simon och Lewis!! :D
Simon och Lewis och... typ Matte :S

Vilken talang skulle du vilja ha?
Jag skulle vilja kunna surfa. För jag har fått för mig att känslan när man åker mitt i brytningen på en sån där jättevåg är typ något av det enormaste som finns.

Men för att uppleva det så måste man vara ganska så jävla bra på att surfa och det tar ju sin lilla tid. Vet inte om jag är berädd att flytta till tropikerna och viga 5 år av mitt liv till det..

Vilken ägodel håller du högst?
Se lista över saker jag skulle rädda om mitt rum brann..
Julles megacoola dikt! :D Borde fota den så den finns bevarad.. och så att jag kan lägga upp den på bloggen, för den är bäst!!

Vem är din favoritförfattare?
Har alltid lite svårt att komma på böcker som jag har tyckt vart bra.. för oftast är bra böcker" HELT JÄVLA AWESOME!!!" när man läser dem och en kort tid efteråt.. sen blir de sådär "jaa den var ju bra men.." ett tag efter. och böcker som va "jaa den var ju bra" redan från början fortsätter att vara det och efter ett tag mins man inte skillnaden. Till och med Will Graysson Will Graysson som var den senaste "HELT JÄVLA AWESOME!!!"-boken jag läste har redan börjat matta av sig.
Naiv. Super. Tycker jag dock fortfarande var hur mysig som helst.
. . . Vadå? Var frågan om Författare? Well.. Roald Dahl och Terry Pratchett är jävligt härliga karlar! Douglas Adams är också lite ♥

(Om du ger en älg en muffin är nog annars världens bästa bok!)

Om du dog och fick återvända som en person eller sak, vad skulle du välja?
En Dator :D Mohahahaha!!

Vad är det värsta en människa kan uppleva?
Förutom att dö.. brutal fysisk smärta under längre tid.

Vilken är din favoritsysselsättning?
Att skriva dagbok efter dagar som har varit nice :)

Vilket är ditt mest utmärkande drag?
Asså jag skulle säga att alla mina drag är väldigt utmärkande. Men om jag måste välja något så är det väl typ min personlighet, eller mitt utseende. HAHA!!

Vilken påhittad person gillar du mest?
hästen i "Trassel"!!! . . . jag vet inte (det är ju ingen idé att dra interna grejer med Julle när han ändå inte läser.. snoppis) Typ huvudpersonen i Naiv. Super.

Vilka är de största hjältarna i ditt liv?
Simon och Lewis :D

Vad ogillar du mest?
Kokt broccoli :(

Vad ångrar du djupast?
Att jag inte var med när grannarna på landet behövde fler deltagare i sin 7-kamp.

Hur skulle du vilja dö?
Utan att ångra något mer än att jag inte var med på grannarnas 7-kamp.

Vilket är ditt motto?
"Det man ångrar mest är inte det man gjort, utan det man inte gjort"

(Fint halft unintetional tema på slutet!! :D)



Härligt att se ungefär hur långt tålamod jag har med att svara långt och utförligt på list-frågor xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0