Bad touch

Så jag insåg en intressant grej igårkväll:
Jag klarar inte av kroppskontakt när jag är inne i matte. Sitter jag med ett intressant tal eller om jag förklarar saker; dont fucking touch me! Jag blir jävligt irriterad. Plötsligt.
Jag är inte världens största fan av kroppskontakt i allmänhet heller. Spontant känns det som att jag har blivit kinkigare med det sen jag blev ihop med Vilgot.. Men när jag tänker efter så tror jag att det är en indirekt grej. Att jag är och alltid har varit okej med kroppskontakt om det är någon jag har en crush på, och att det som har ändrats sen jag blev tillsammans med Vilgot är att jag inte går runt och har små crushes på majoriteten av alla jag känner längre. Och vipps, kroppskontakt: jobbig grej.
Och så Matten då. Då får jag bita mig själv i tungan för att inte ryta till om någon lägger handen på min axel bara. Yeah, även om det är Vilgot. Och jag har inte gjort den här kopplingen tidigare, även om jag har märkt att jag blir irriterad. Jag har tänkt att det är väl att jag är trött just nu som jag projicerar på någon oförtjänt. Jag har inte insett att det är just kroppskontakten som alltid triggar det.
Det behöver inte vara matte... Är jag tillräckligt inne i något annat blir det samma effekt.. Men det är mest matte som jag någonsin är såpass inne i.
 
Jag hade en tjej i min klass i högstadiet som uttryckte det som att hon hade ett behov av kroppskontakt. Att hon blev frustrerad och kom av sig av att inte röra vid den hon pratade med. Det kom upp på en NO-lektion, jag minns inte riktigt i vilket sammanhang. Jag tyckte inte om henna, och det slog mig när hon sa det där att det kanske var därför. Att hon totalt sket i alla andras personal space...
Hon och ett par andra i min klass kändes som att de var av uppfattningen att "alla vill ju bli kramade jämt egentligen, de kanske bara inte vågade erkänna det". Och visst, det kanske var så de kände, att de egentligen ville ha mer kroppskontakt med folk men inte hade vågat visa det för att det är lite minitabu typ. Inte riktigt enligt de svenska konventionerna. Och nu hade de plötsligt vågat för att vår klass var så jävla tillåtande och accepterande och woopdifuckingdoo, och då hade de fått för sig att det måste ju gälla alla, och eftersom de mår så mycket bättre nu när de vågar ta för sig den kroppskontakt de behöver så måste ju alla andra också göra det och nu ska vi hjälpa dem att komma ut ur sina skal och AAAAAAAAHHHH!!!!! SLUTA!!! RÖR. MIG. INTE!
Jag var med och lekte fotleken, sure. Fotleken var ju kul. Lite i att det var så kul att man liksom sket i att man rörde vid folk och folk rörde vid en. Men det var bara kul För att man rörde vid folk och folk rörde vid en om man körde med någon man hade en crush på. Jag har aldrig haft det så att det verkligen inte går. Jag kan klämma ner mig i en fullsatt soffa med bara en brief tanke på det för att sen glömma det helt när en film sätter igång, och jag kramas och leker fotlekar utan problem. Det bara.. Neh.. Helst inte. Aldrig för sakens skull.
Så jag har full respekt för folk som faktiskt inte vill kramas, som hellre sitter på golvet eller en stol på sidan av än i en full soffa, som inte vill leka fotleken och trädgårdsmästaren. Och jag har svårt för folk som kör över dessa människor till förmån för sina egna "kroppskontaktsbehov". Kroppskontakt är ingen rättighet, det är något man måste förtjäna.
Sen är det ju inte deras fel om de inte vet bättre... Om de faktiskt tror att alla deep down vill slingra ihop sig i en stor orgie-hög precis som de. Men vad gör man åt det då?

Kommentarer
Postat av: Emelie

AHHHH dessa jävla kroppskontaktmänniskor som jagvetinte inte ammades tillräckligt länge eller något.

Jag gillar att kramas men när folk som jag inte känner så bra bara dundrar in på ens personliga utrymme blir jag precis som dig väldigt störd.

Och VARFÖR är det så självklart att om person A har ett krambehov och person B har ett "det räcker att skaka hand"-behov så går person A:s behov före? För person B vill ju egentligen, hen är bara blyg, reserverad, eller [tråkig och tom i själen] aka "svensk".

Det är ungefär som folk som helt ohämmat tar ens grejer och pillar med dom för att man sitter bredvid varandra, typ tar ens penna och snurrar lite på den, eller ännu värre - får för sig att det är okej att börja bläddra i ens block, kalender eller ritblock (JA, detta har hänt mig. kille i min klass började bläddra i mitt ritblock utan minsta lilla fråga, som om det var hans liksom. har typ aldrig vänt mig om och ryckt till mig något så snabbt i hela mitt liv)

Varför är folk så respektlösa mot ens personliga saker, personliga yta och privatliv?

Svar: Grrr! Slå på dem!
giefkaka.blogg.se

2012-12-04 @ 22:40:54
URL: http://heatwawe.blogg.se
Postat av: Vilgot

ahhhhhh konventare -.-

Svar: :(
giefkaka.blogg.se

2012-12-06 @ 00:53:32
Postat av: Karin

Vilgot påminde mig, ahhh konventare ja ;_; hade förträngt den grejen. hjälp.

2012-12-06 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0