Additional problems

Det ringde någon från någonstans som ville prata med någon annan än mig imorse så jag kom upp vid halv tio utan större hassles. Yay.
Och eftersom jag är förutseende nog att fatta att om jag planerar att jag ska göra 20 fysikuppgifter innan lunch så kommer jag känna mig helt överväldigad innan jag har börjat och bara "Böläääähh!!" och inte orka börja över huvudtaget. Liksom yay och så, så hade jag bara planerat att göra tre uppgifter. "Det orkar jag" liksom. Och det orkade jag.
Och sen är det ju så jävla kul det där med fysik och matte (jag säger "och matte" för att jag inte riktigt känner att jag är med på vart fysiken ligger i uppgiften: "Kalles rum har de har och de här måtten, förklara varför det är omöjligt för Kalle att tapetsera sitt rum med sidorna i kapitel 1-22 i den här boken." Nu har jag inte "den här boken" än.. men jag antar att när jag har den kan jag mäta sidorna och räkna hur många de är och komma fram till att det är alldeles för få sidor för att täcka väggarna i Kalles rum.
Eller så kanske det inte alls är därför det är omöjligt, utan på grund av någon jättefysikig anledning... men då kan vi bara ta något av de andra inte als fysik-relaterade uppgifterna som exempel istället. Gnäller inte, matte är också roligt :) Det får jättegärna vara massa såna uppgifter.

Jag är iaf lite glad i att jag kan lösa uppgifterna utan att ha fått boken än. Både in the sense att "vilken tur att uppgifterna är utlagda på studentportalen så att jag har tillgång till dem fast att jag inte har boken :D" och in the sense att "vilken tur att Slavomir är störd så att jag vet hur man löser såna här uppgifter även fast jajg inte kunnat läsa i boken :D"

Allt är asbra!

Annars har jag köpt cigaretter idag. Till Ugglan. Vilgot tittade väldigt suspekt på mig xD
Sen känns det ju lite störigt kanske att hålla koll på ett cigarett-paket i.. x antal år. Hur många cigg det nu finns i ett paket. kan väl donera dem till någon kanske... så länge det är någon vars cigarett konsumtion begränsas av att hen inte vill röka för mycket snarare än att hen vill spara pengar, annars bidrar jag u till någons ohälsa! ve och fasa!

Nu ska jag duka fram sushin som är kvar efter min och Vilgots räd mot panda-väktaren. Vilket är en decent del.. duktig panda-vakt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0