Löndön

3 nätter i London på Julles golv.
Visserligen sov jag en natt i sängen. Men liksom, som grupp, helhet, whatever, så sov vi tre nätter på golvet. Det var obekvämast första natten för då hade iaf jag sovit på planet och var inte så trött. Även om vi la oss vid halv 4.

Jag tycker att vi fick till en lagom ratio mellan att se stan och få sömn. Emil och Robert var uppe och tutade klockan 8 på Fredagen och ville ut och fick tillslut med sig Sigge och Emelie också. Jag och Jens sov till två. Bara alla är nöjda :)

Av 177 bilder jag har tagit är majoriteten från innuti Julles rum, även den vakna tiden spenderade vi till stor del där. Där fanns den billigaste alcoholen. That's how we roll...
Resten av bilderna är typ från bussen och några från prommenaden längs Themsen
Ingen gick säker för mitt fisheye-objektiv heller!














Okej inte världens bästa på Emelie kanske, men hon QWOPade järnet och was not to be disturbed!




Såg inte killen till vänster fören nu... lite läskig xD


Rar skyllt ^^


Väntar på bussen. Som chefer! :D







Vi var runt på Oxford street,Carnaby street, på Camden market och Trefalgar square. Inga bilder därifrån för det var kallt om händerna... och mörkt.
London är fint. Inte lika fint som Julle tycker att det är.. eller inte så mycket finare än Stockholm som Julle tycker. Men visst fan är det jävligt mysigt.
Man uppskattar sin egen stad när man går runt i städer som typ London och Berlin och tycker att det är asfint och sen inser att det egentligen är väldigt likt Stockholm.. det är bara inte exakt som Stockholm och därför tycker man att det är fint.

För tre år sen så ville jag bo på landet.. för tre och ett halvt år sen hade jag hoppat på att bo i Farmors hus och bli typ självförsörjande stenhårt. För tre år sen kanske inte lika mycket.. men landet var ju ändå så mycket bättre. Nu, no way.
Jag älskar Stockholm. Jag älskar att kunna ta mig vart jag vill utan körkort. Jag älskar att kunna svänga förbi någonstans och handla utan att det tar hela dagen. Visst gäller det för de flästa städer.. och jag har egentligen inget emot London framför Stockholm sådär. Men det är trevligt att bo i en stad som ändå inte är störst så att man kan åka till de där ännu större städerna och gå runt och känna sig lite extra liten ibland. Stockholm är både lagom stort och lagom litet. Inte perfektare kombination av stort och litet än alla andra städer i ungefär Stockholms storlek


Men vi hade astrevligt :) Var precis lagom många (kunde hänga ihop allihopa större delen av tiden iaf) och bara folk jag tycker massor om :) Klart som fan att det blir en bra helg då!

(annan fin.. högst personlig iaktagelse: Man orkar inte läsa lika mycket text när inlägget är fullt av bilder. Antar att bilderna stör en flow eller nåt. Eller att man förväntar sig att bilderna ska tala för sig själva tillräckligt mycket för att man inte ska behöva läsa.. det kanske bara är jag?)

Annars: Ironin i att jag inte skriver något på en månad percis efter ett inlägg där jag skriver att jag försöker uppdatera ofta?

Kommentarer
Postat av: Emelie

London var nice. c:

2012-01-10 @ 20:54:27
URL: http://heatwawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0