Dag 24 – Det här får mig att gråta



Eftersom Vilgot sa det lite i samband med att vi pratade om den här listan.. inte alls om den här frågan just, utan om första frågan och hur man kan beskriva en person med en liten detalj ibland.

”du gråter när du tror att en karaktär du gillar har dött”

Ja det är ju jävligt sant. Nu gråter jag ganska mycket åt allt möjligt. Jag gråter när jag har migrän. Jag gråter när Fullmetal Alchemist tar slut. Jag gråter när en av mina bästa vänner flyttar till Göteborg. Jag gråter när jag är aldeles ensam på en fett läskig flygplats i Amsterdam efter att ha flugit själv för första gången. Jag gråter för att Wind tror att hon har en granne som heter Mr. Ug som egentligen är hon själv. Jag gråter när jag tar studenten. Jag gråter när Maries föräldrar tvingar henne att flytta och lämnar Paulie kvar. Jag gråter när en ask jag tyckte var väldigt fin visar sig vara spårlöst försvunnen. Och visst fan gråter jag när karaktärer jag gillar dör!

När jag ”tror” att karaktärer jag gillar dör kanske låter kanske som ett lite udda sätt att formulera det på. Men Vilgot har sett precis rätt avsnitt av walking dead med mig x) och inte för att vara spoileriffic (ja jag tycker för mycket om det ordet) men folk dör ju fan aldrig på riktigt!

Sen den karaktär jag antagligen gråtit mest för, den bok jag gråtit mest för i alla fall, råkar också vara en som faktiskt inte dog. Det var bara jävligt taskigt skrivet. Det tror jag inte att Vilgot vet om (att jag grät när jag trodde att han dog då, själva boken och karaktären känner han till) så det är bara en fin liten slump. Jag pratar om Pippin. Jag läste inte sagan om ringen själv, mamma läste den för mig och vi låg inne i mammas och pappas säng och så bara dör Pippin! Sådär lagomt i slutet av allt, jätteonödigt och jag var helt jävla förstörd! Jag grät och grät och grät hur länge som helst och kunde inte andas tillslut. Jag börjar fortfarande gråta ibland bara när jag tänker på det.
Tillslut fick mamma prompa på att vi skulle läsa vidare och så var han ju faktiskt inte död, då grät jag kanske till och med ännu mer! För jag gråter jävligt mycket när jag blir glad också ^^

Jag gråter när jag skrattar för mycket. Jag gråter när Marie kommer ut på bron och Paulie flyger(!) till henne. Jag gråter när musik är jävligt fin. Jag gråter för att Wau times Wau to the power of Wau equals Wau. Jag gråter när jag har fina vänner som kommer till flygplatsen när jag kommer hem från Ghana (nej det var inte menat som en hint (Althogh nu när jag tänker på det så vore det jävligt trevligt, utöver att jag skulle bli töntigt megaglad att se er, om det vore så att någon kunde komma och ge mig sjuts hem XD Pappa har lektion då så han kan inte:( ))

Yeah jag gråter mycket helt enkelt. Jag har små tårkanaler!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill möta upp dig på flygplatsen! :D

Plats, dag och tid? :>

2012-03-24 @ 15:01:07
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Wee :D:D Fin! ^^

Planet ska landa på Arlanda klockan 12.15 på Fredag ^^

2012-03-24 @ 15:59:39
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men balls, då slutar jag precis min Nk B-lektion på Komvux. Lite tight att hinna upp till Arlanda då... xD

2012-03-24 @ 16:43:59
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Haha x) Kanske liiite :P

2012-03-24 @ 18:39:12
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Vilgot

Jag vill möta upp dig yaay! :D

fast bara kanske.......... det går inte att veta för jag är Så Spontan!

2012-03-24 @ 19:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0