Dag 29 – Mina ambitioner

Haha ^^
Jag blir lite avskräckt när folk jag känner är ambitiösa. Jag har mest ambitioner på skoj. Annars blir jag bara besviken när jag inte lyckas uppfylla dem tänker jag mig. Det känns ju allmänt onödigt.

Men ambitioner som i små idéer på saker som antagligen vore kul att göra med livet, men som jag inte satsar på så mycket att det kan räknas som misslyckanden om de inte blir av.. för trying is the first step towards failiure x)

Tillexempel att starta ett företag som säljer hemmagjorda kort och fotoalbum och annat ihop-pysslat krafs. Eftersom jag tycker om att göra kort och det är en lite små-kostsam hobby. Då vore det ju trevligt om jag kunde få in något på det. Självförsörjande hobby typ. Och fan va jag skulle kunna gå mycket på Panduro då <3
Panduro är min me-time plats. Helst butiken.. hobby-katalogen funkar i nödfall (och nu låter det som att jag onanerar till Panduro-sortementet. Härligt ^^)
Men oj vad mycket folk det finns som hobby-pysslar och lite halvhjärtat försöker kränga det på nätet.

Lite ambition att bli lärare för att få lära elever matte på bra sätt och faktiskt säga de där sakerna som gör att man fattar.. men jag undrar om jag inte gör mig alltför välförtjänt av min pin ”do I look like a fucking people person?” för att faktiskt någonsin kunna vara funktionerande lärare. Det vore som att leda ett konfaläger helt själv ju! Hjälp!

De allra flästa ambitioner jag har går ändå ut på olika sätta att fucka med de där framtida ungarna jag borde hä någon att se till att jag aldrig får.
Näää.. jag skulle nog bli en helt okej förälder om jag någon gång glömmer bort att jag inte orkar med ungar längre än en halvtimme tillräckligt länge för att faktiskt skaffa mig en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0