Linjär Algebra.. Tydligen



Man har matris-tenta. E-tenta visserligen och inte så jävla livsviktigt egentligen. Jag kan göra om den nästa vecka om jag vill, för jag kollade på en övningstenta och det känns som att det inte är någon idé att gå idag.
Sen kollade jag lite närmare och inser att det är visst idé. Jag kan ju.. Nästan allt.. Jag behöver bara vara så förbannat noggrann när jag räknar. Och det kommer jag ju behöva vara nästa vecka också, för det är det som är grejen med matriser. En hel jävla massa räknande, och räknande är bajstråkigt :o
Det är liksom därför man har miniräknare, eller kommer på knepiga system för att slippa räkna lika mycket...
Så jag går nog på tentan i alla fall och håller mig i skinnet. Frågan är om jag ska förbereda mig genom att sitta och räkna matriser, eller om jag spara på krafterna så att jag inte är helt uttråkad innan jag ens börjat...


Kommentarer
Postat av: LuL

"En hel jävla massa räknande, och räknande är bajstråkigt". - Cissi

Jag fattar vad du menar men det här citatet äger fan ändå :D

2012-10-24 @ 22:03:17
URL: http://sympathyforthejulian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0