Det kanske inte alls märks

 
Det här tweetet vill jag prata om.
Inte sådär extra specifikt det här tweetet, utan sådana här uttalanden.
"Det märks tydligt ifall någon inte vill ha sex"
 
Vilket jag jävligt lätt tolkar som att det inte skulle gå att missa ifall någon inte vill ha sex. Alltså: "Folk som säger att de trodde att hon var med på det ljuger"
 
Men är inte det en farlig myt att sprida?
Får inte det snarare killar som är lite tveksamma kring ifall hon verkligen vill att övertyga sig själva om att "jo, hon vill. För hade hon inte velat så hade det märkts RÄTT jävla tydligt"
Men det är inte nödvändigtvis uppenbart, eller ens ganska tydligt. Det kan vara pretty damn otydligt, och ibland helt 100% osynligt.
Säger man att det är tydligt så tillåter man folk att lita på sin egen magkänsla om ifall någon annan vill eller inte.
 
 
Hittade den här tumblr-posten på Project Unbreakable 's tumblrblogg..
Jag mår jättedåligt av den. För det jag oroar mig för är att jag någon gång har, eller kommer att, antasta eller t.o.m. våldta någon för att jag missade ett nej. Jag är många gånger räddare för det än för att själv bli våldtagen.
För jag vet hur svår-spottade mina nej kan vara (oftast är). Och det är meningen, att det inte ska vara för uppenbart. För om man säger, eller visar, ett uppenbart nej, så finns risken att det blir ignorerat. Och jag tänker mig att det är mycket bekvämare med en situation där man kan intala sig själv att han förstod inte att jag inte ville än en situation där man känner sig säker på att han gjorde det men struntade i det. En situation där han medvetet gjorde en illa.
Därför är det inte alls nödvändigtvis tydligt eller ens synligt alls. Man kan vara en hur bra människa som helst och missa det ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0