Att jobba eller inte jobba?

Att få sova, kanske också drömma...
 
Att jobba är segt.
 
Det går bra i en vecka. Men 40-timmars veckor resten av livet? Vet inte om jag är så pepp på det fellows.
Jag har ändå kul med det jag gör nu. Men just det där att oavsätt hur mycket jag jobbar idag så kommer jag ändå behöva gå upp lika tidigt imorn och i övermorn osv. Det gör ingen skillnad om man blir klar. Det märks inte. Det är segt :/
När jag var mindre ville jag bli författare för att få ha vilka arbetstider jag vill.
Nu har jag insett att jag inte har självdiciplinen för det, men något lite mitt emellan...
Jobba en 40h-vecka en eller två veckor i månaden och sen virka Finn:s eller programmera appar resten.. Och vara lite fattig, men inte känna att man bara jobbar. För just nu känns det som jag inte hinner med något annat...
 
Man hade mer fritid när man inte var i en relation :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0