party

Varje år när jag fyller år står jag inför dilemmat: ska man hitta på något?
Ska man dra ihop folk? Ska man ha kalas/fest/grej?
 
Jag hatar att bjuda in folk till mig. Inte att jag hatar att folk kommer till mig. Jag har gärna folk över, och jag hittar gärna på något. Jag kan bara inte hantera att vara värd. För tänk om folk inte vill komma? Tänk om bara en person dyker upp och sen inte har kul för vilka av mina kompisar vill egentligen träffa Mig, de står väl mest bara ut med mig för att jag är där.
Den sortens grej.
Mina klasskompisar har inte varit här en enda gång sen jag flyttade. För jag har inte bjudit in dem, "för de vill väl inte komma hit ändå".
Det tog mer än ett halvår innan jag hade gäster här när jag flyttade överhuvudtaget tror jag. Nästan iaf.
 
Sen är det himla mysigt att fira födelsedag själv också.
En av mina absoluta favorit-födelsedagar var för tre år sedan då jag nyss kommit hem från Ghana.. eller om det var året efter det och Albin precis kommit hem från Göteborg. Iaf så kom Albin hem till mig och somnade i min säng medan jag såg på Polarexpressen.
Jag tycker ju om att umgås med folk jag tycker om att umgås med. Och det är extra kul när man fyller år.
Men iom att jag är såhär dum om att bjuda in folk till saker så blir det också himla skönt att bara inte göra någonting. Fuck it liksom.
Det är klurigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0