VVV

Kan/vill inte sova. Kommer bli segt imorn men vad ska man göra.
Började tänka på framtids-stuff som familj och sånt och det fick mig att må ospecifikt sjukt dåligt. Jag vill lite ha familj/barn. Vissa dagar. När jag inte tänker efter så noga hur läskigt det skulle vara. Slutsatsen brukar bli att jag egentligen inte vill ha barn.
Barn är lite som med tatueringar. Man kan bli sugen på dem för de kan vara sjukt söta/snygga/spännande... Men egentligen är de inte värt för det är ett större komitment än man tänker sig och gud vad det kan bli så himla annorlunda än det man är sugen på. Tänk om tatueringen blir superinfekterad? Eller ens barn är psykopat? Och den kommer vara där för alltid sen. Man kan inte ångra sig.
Främst vill jag inte att folk jag känner ska skaffa barn. För då kommer jag känna mig left out och vilja ha ett barn för att inte vara left out och Gud vilken crap anledning att skaffa en unge det vore.
Kan man inte dela på en unge. Ta hand om det en vecka var. Bråka om vem som får jul och midsommar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0