Dag 02 – Min första kärlek

Altså det där med kärlek dårå.

Min allra första förälskelse var en kille som gick hos samma dagmamma som jag. Tommy hette han. I samma veva föddes min lillebror. Den ni x)
Jag mins att när mamma och pappa frågade mig om vad jag tyckte att min lillebror skulle heta så sa jag ju Tommy såklart. Mamma och Pappa kommer inte ihåg att de lät mig bestämma. De tror att de gav mig förslag att välja mellan, eller att de frågade och sen sa jag ändå något som de hade funderat på själva.
Det är möjligt att det är sant, men det känns som ett ganska redigt sammanträffande.
Jag kommer inte ihåg hur länge jag var förälskad i honom, jag mins bara ett tillfälle då han kröp iväg ut genom dörren i lekrummet och jag följde efter eftersom jag hade bestämt mig för att jag var kär i honom.. och så att jag föreslog att min bror skulle hete Tommy. For all i know kan det ha varit bara just den där dagen som jag fått för mig att honom var jag jättekär i och sen glömde jag bort det. Det är liksom alla minnen jag har av dagmamman över huvud taget. Jag vet inte hur länge jag gick hos henne.

Sen är ju det rara med kärlek och förälskelser att varje ny gång känns så annorlunda att man tänker att alla andra gånger har ju bara varit småskrutt förälskelser jämfört med den som är den här gången, det här är the real fucking deal!
Så även om det kan kännas lite fånigt att räkna en crush vid 4 års ålder för "min första kärlek" så vet jag inte vart annars jag ska börja, för alla har varit "första"..

Kommentarer
Postat av: Albin

Haha när jag läste det här så tänkte jag "meeeh nu smet hon undan" men texten i slutet satt mig på plats, stämmer till 100% och jag tror det är bra :D

2012-03-03 @ 18:37:25
Postat av: Linus

Haha ^^ Jaa.. jag tänkte att jag kanske kunde skriva om någon till mer seriös.. men jag visste verkligen inte vart jag skulle börja då :P

2012-03-04 @ 04:01:29
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0