Länge leve längesen

Idag är det tre år sen jag klättrade upp för den där apläskiga glasspiraltrappan på S:t Eriks gymnasium första gången. Okej, det är lögn. Första gången var när jag lämnade in arbetsprover, och andra gången var någon dag tidigare då jag var där bara för att kolla att jag hittade dit (det gjorde jag inte, så det var en bra idé). Så för tre år sen var det tredje gången jag tog mig an trappan.
18 Augusti 2008.

Tre år sen jag träffade min klass.. och Per och Sten! Tre år sen vi satt i klassrummet på 600 första gången. Första av inte så många gånger som man skulle kunna förvänta sig av ett hemklassrum. Det är bara jag som är sentimental nog att tycka att det ändå förtjänar att vara ett hemklassrum.
Tre år sen jag såg Julle och Jens första gången. Julle hade sin Orange-Röd-randiga munkjacka. Den har han aldrig längre :( Varför inte? Den är fin!
Tre år sen jag träffade Aylin och inte lyckades lära mig hennes namn.. men jag lärde mig Oskars namn.
Tre år sen Matilda ringde och svamlade om att fisken bytt klass.. och det tog mig evigheter att fatta vad hon pratade om.
Den första dagen på den längsta månaden i mitt liv.

DET KÄNNS SÅ JÄVLA NYSS!!
Jesus..

För två år sen hade vi grillkväll. Som någon sorts sommaravslut.. på rävudden.

För ett år sen har jag faktiskt ingen aning om vad vi gjorde..






Ush..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0