Tommy-brysselkexet

Nu heter det ju faktiskt kex och inte kaka.. men nog är brysselkex ändå en kaka tycker jag. Finns ingen definition, det är jag som bestämmer helt enkelt.


Jag googlade småkakor och så kom det upp en bild på såna här. Jag hade glömt att de fanns, men min lillebror älskade dem när han var liten. Varje gång det var fika från konditoriet hemma så fick han såna. Sen växte han ifrån dem.. jag tror han kom på att det var lite töntigt att de var rosa xD
(första gången jag förklarar kakan? xD) Jag visste faktikt aldrig vad de hette så jag ver tvungen att leta upp det... jag tror vi bara kallade dem för 'socker kakor' eller 'de där råsa' xD

När Tommy var liten så klädde jag ut honom i kjolar och tofsar och grejer. Jag säger "jag" för jag var ju helt klart the master mind bakom det hela, men han satte på sig kjolarna själv när han hittade dem.. så vitt jag mins (A)
Sen upptäckte han väl typ när han började dagis/skolan eller så att hoppsan.. så skulle man inte göra, och poff så skulle han klä sig som killigaste killen evah! tyckte jag.. tråkigt! xD


Tommy var med när jag och Matilda och Fredrika lekte.. ganska mycket. Han fortsatte vara med när jag och Matilda slutade vara med Fredrika. Fast då slutade vi leka.. då spelade vi mer spel. Age of Empires och monopol. Det spelade vi hur mycket som helst ett tag.
Men då var Tommy ändå en jobbig lillebror en hel del. Och vi kunde bli skitsura på varandra och bråka över skitlame saker där ingen av oss egentligen brydde sig om det vi bråkade om utan vi bråkade för att Tommy var tjurig och envis, "rätt ska va rätt!", och jag sur på att han var tjurig och envis.

Rättvist. Det är en grej han har kört stenhårt på. Det ska vara rättvist.
När vi pratade om att dela på en DS för.. 2 år sen? Då var det det som själpte den dealen. Tommy ville göra upp regler för hur vi skulle samsas om den. Jag ville inte ha några regler. men jag visste att om vi inte hade några regler så skulle Tommy bli sur på mig hela tiden.. så bajs på det. Jag köpte en DS själv. Som Tommy fick låna.. så mycket han ville (så länge inte jag skulle ha den) men sen ville han ha en egen iaf :P

Sen började jag gymnasiet och slutade umgås med Matilda lika mycket. och då jag umgick med Matilda så var vi med Aspuddenfolket och då var ju inte Tommy med. Och hemma var det plugg och grejer så då var det inte heller någon tid. Så jag slutade väl egentligen väldigt tvärt att umgås med honom över huvud taget. Jag tänkte inte på det... han var ju fortfarande en jobbig lillebror..
Men så plötsligt så fungerar det asbra att dela en speldator ihop. EN gång blev han sur för att jag ville ha datorn för att vi skulle köra en dungeon på kvällen, fast att han inte hade spelat på hela dagen. Det var EN gång.. inget mer.
Och nu kommer han och ger mig 50 kr för att han använder mitt minecraft-acc, utan att kräva några rättigheter. Och jag blir helt "ey, vem är du och vad har du gjort av min jobbiga lillebror?" :)

Han är cool :) och världens bästa lillebror. Och i gold-leauge på starcraft fast han "spelar inte så seriöst" -.- för han kan inga builds eller knep eller någonting som han inte har kommit på själv (eller möjligtvis sett motståndare köra) och han kan kläcka saker som "Asså Cissi, vad betyder 'gg'?" när jag sitter och kollar på när han spelar xD Det har jag ju lite kul åt faktiskt... :)

Kommentarer
Postat av: emelie

Hur gammal är han? :)



Hahaha, önskar jag hade en bra relation med min lillebror. Vi bara bråkar hela tiden, vet inte riktigt varför egentligen, det typ bara ... blir så. :/

2011-06-01 @ 01:04:45
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Han e... öööh 15? xD

Det låter mycket mer än han verkar vara.. xD Han är ju massa liten :P

2011-06-05 @ 02:30:21
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0