"Vita heterosexuella män"

Den grupp människor som jag sympatiserar mest med.

Inte på samma sätt som grejen att när jag tänker på tjejer i allmänhet så tänker jag oftast DE och inte VI.. Eller att jag ibland tänker på Emelie som "enda tjejen här" när vi har filmkväll, eller att jag inte reagerade på att jag var ensam tjej väldigt mycket ett tag om inte mamma eller Joel eller någon annan påpekade det. (det är dock anledningen till att jag känner lite för att ta illa upp när Jens kallar mig "tjejigaste tjejen han känner"..)

Men det är inte som att jag tänker på killar som VI eller att jag ser mig själv som enda killen när jag bara umgås med tjejer, så det är inte därför jag sympatiserar med gruppen vita heterosexuella män.
Det har att göra med rätten att vita heterosexuella män är ungefär den enda kategorin människor som inte har rätt att klaga. Och jag känner inte att jag har genomlidit några av de problem som min "grupp", "kvinnor" ska ha genomlidit, utom kanske mensverk.. Som inte är såå jävla fruktansvärt som det ges sken av att vara, så jag kan inte riktigt se varför jag skulle sympatisera extra med någon som har gått igenom pissigheter bara för att de råkar vara av samma kön som jag. På samma sätt som jag inte riktigt känner att det är mer synd om någon som har det jobbigt bara för att hen är av samma art som jag.

Däremot kan jag ha lättare att sympatisera med någon som går igenom någonting som jag själv har gått igenom. Och jag har stött på en fair share av människor som tycker att de har mer rätt att klaga över sina liv än jag. Detta under tiden jag var mobbad mest.
Och jag kan tänka sig hur det skulle suga om man mådde riktigt jävla dåligt över sitt liv och fick höra att man inte hade någon anledning att klaga, "du är ju vit heterosexuell man , vad kan du ha för problem". Problem och pissigheter är inte jobbigare att utstå för att det är något som händer många, många av samma grupp människor.

Ibland går jag så långt som att känna mig lite kränkt när jag ser något kränkande mot vita heterosexuella män xD fast när jag blir kränkt är det mer "*murr*... Någon borde bli kränkt av det där! Fast jag orkar inte... Någon annan kan få bli det"
Jag menar finns det något töntigare än att hålla på och känna sig kränkt? Inte idag...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker att folk blir kränkta alldeles för lätt nowadays. Det är liksom "Gaah en reklam som anspelar på sex, jag blir KRÄNKT" "jag fick inte ett jobb, jag är KRÄNKT" etc etc etc etc i all jävla oändlighet. Sen är det så jävla löjligt att vissa liksom inte har rätt att bli ledsna eller upprörda eller w/e.



Ungefär som när en reklam för Boxer dömdes för att den var för sexistisk. Det var en animerad Boxer-Robert som låg i en "draw me like one of your french girls"-pose (sett titanic? xD) och hade sexpack och muskler och porrblick. Så dömdes den och en massa tjejer tyckte typ "Åh nämen STACKARS killar, blev ni så kränkta? För det där upplever tjejer varje dag!" Ja, och reklamer med tjejer i döms också? Vad fan är deras poäng? WRAAAH.



Tycker det är så jävla dåligt att dela in folk i grupper på det där viset. Det är så taskigt, barnsligt och sjukt ologiskt.

Som om en vit, heterosexuell kille skulle bli mobbad i skolan för att han ... jag vet inte, hade fula kläder. Med den logiken skulle han inte ha rätt att klaga för att den som mobbar honom också är en vit, heterosexuell kille? vafan?



Kan man inte bara ge sympati till dom som förtjänar ens sympati, istället för att göra skillnad på folk efter vilken sexuell läggning, färg och kön de har?



Vid sådana här grejer brukar jag bara tänka tvärtom, det är ett väldigt bra sätt att hitta orättvisor. Hur skulle det reageras om någon inte fick klaga på något för att HON var svart, lesbisk och kvinna? Ja precis liksom, det är också helt åt helvete. Behandla människor som människor!

Människa=människa goddammit

D:



lång kommentar wheee



2011-11-08 @ 14:50:20
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Emelie

Man kan sammanfatta min kommentar med att jag hatar Guilt by Association, i princip. :D

2011-11-08 @ 14:51:56
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Härligt att din kommentar är lika lång som mitt inlägg xD



Blev boxerreklamen dömd!? (Nej jag har inte sett Titanic, men jag mins reklamen så jag vet vad du menar ^^) Det var ju lite av det larvigast jag har hört.

Brukar alltid bli lite sådär "men snälla rara skaffa lite skinn på näsan för FAAN!" när det är tjafs om att reklamer inte är okej för ditt och datt (inte för att jag särskillt ofta har koll på när sånt händer.. men yeah).. men oftast är det allmänt irriterande reklamer iaf som jag stör mig på så då kan jag se poängen. Skulle tex inte alls bli ledsen om någon beslutade sig för att anmäla den där libresse-twist-tampong-reklamen där en tjej kastar ut sin killes x-box genom fönstret. På typ grunderna "otroligt puckad jävla försäljningsteknik".. "köp våra tamponger så kan DU också bli ett jävla kräk! :D"

Men boxerrobert... håhåjaja...

2011-11-08 @ 19:05:02
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, jag är rätt säker på det. Skulle inte kunna sätta mitt liv på det dock, men rätt säker. xD



Åh, fånig reklam med tjejen som kastar ut sin killes xbox. Väldigt fånig. Har inte sett den, skönt xD



Tänker också så med folk som blir kränkta av allt. Visst, man kan bli arg, uppretad, irriterad, störa sig på... MEN KRÄNKT?

Vafan, dessa människor måste ha ett större ego än vad Zlatan har. Kan dom inte fälla in sina ömma tår som alla dummingar bara trampar på hela tiden och grow some balls istället?

2011-11-09 @ 10:18:49
URL: http://heatwawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0