Dag 20 – Den här månaden



Månaden är Mars 2012.
Jag är i Ghana och det finns liksom inte så mycket att säga mer.
Har min "reseblogg" här där jag inte har skrivit särskillt mycket heller.

Förutom att tiden egentligen går rätt fort trots att det är i ett annat land och sånt, för att jag inte gör så mycket annat än att sitta på kontoret. Dagarna flyter ihop typ.
Men ändå så känns det som den längsta månaden på läänge. Ett bra sätt att mäta hur snabbt/långsamt det har känts som tiden har gått är att komma hur mycket dagbok jag har skrivit. För när tiden går fort hinner det gå mycket längre innan jag känner att jag borde uppdatera dagboken. När tiden går så snigligt som den har gjort den här månaden skriver jag 5-6 gånger om dagen. 5-6 sidor i taget.
Mina typ 4 senaste dagböcker har alla varit nytt rekord i hur snabbt jag har skrivit slut dem. Och det är lite spännande hur det nästan alltid tar ungefär en månad. Helt oberoende av hur stor dagboken är. Och det går alltid snabbare att skriva dagboken i början. Man hinner igenom halva på knappt två veckor och tänker "wow!" kommer hinna slut den här innan 4. Och sen saktar det ner och det tar en dryg månad i alla fall :S

För en månad sen idag började jag på en dagbok som jag skrev klart för en vecka sen. Och den dagboken kommer antagligen vara slut innan jag åker hem. Så långsamt går den här månaden.
Det blir lite oekonomiskt när tiden står stilla för då behöver jag köpa nya dagböcker hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fattar inte hur du orkar skriva för hand hela tiden! :o kudos. Önskar att jag orkade. Har typ min blogg som dagbok xD

2012-03-20 @ 21:27:30
Postat av: Emelie

Men för fan, blogg.se!

Emelie kommenterade ovan...

2012-03-20 @ 21:27:58
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Vete fan varför blogg.se gör sådär ibland :S

Jag tycker bättre om att skriva förhand i allmänhet. Det går fortare och man har en mycket bättre överblick över vad man skriver.

Är fortfarande det jag är van vid trots att jag har skrivit skoluppgifter på datorn i ett antal år nu.

2012-03-21 @ 16:16:56
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0