Ett metaforkrocksskämt om korv

 
 
Så rocky var en vanlig serie idag. Början, mitt och punchline.
Inte den bästa punchline Martin har klämt ur sig men den dög. Ett metaforkrocksskämt om korv.
Annars gillar jag hur Rocky är all over the place med sitt upplägg. Ena dagen är det en ny punchline i varje ruta och andra dagar är det ingen punchline alls. Oftast är det ruta tre som har bästa punchlinen om det är någon.
Det blir inte så förutsägbart.
 
När jag var liten läste jag mycket Knasen. Där kan man snacka förutsägbarhet. Man vet redan i första rutan vad skämtet kommer vara. Kanske för att de har ungefär tre skämt i hela tidningen som de varierar mellan. Shassen är tjock, Nollan är dum, Knasen är lat. Personligheter är oftast inte så kul att driva med..
 
Det är också nice med Rocky. Karaktärerna känns som riktiga personer och inte karaktärer. Vilket de till stor del är vad jag förstår, bara det funkar.
 
Innan vi bytte från DN till SvD ett par månader i tvåan så trodde jag att Nemi var min favoritserie i DN. Men sen var det Rocky som jag saknade. Och sen när vi fick tillbaka DN igen så saknade jag Zlits och Mumin. Men jag kom ändå fram till att jag hellre hade DN. DN hade iaf fler serier även om de inte var lika bra.
Men nu har DN tagit bort alla sina serier utom Rocky och medelålders plus. Men medelålders plus läser man inte för den är på en annan sida än Rocky.
Men jag känner i alla fall att jag inte skulle vilja byta till SvD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0