FRAMTID.. med stora drypande bokstäver

Här sitter jag på medrassen på golvet i mitt rum och river upp plasten runt de där tidningarna jag har fått under hela våren och halva hösten som fyllt upp en hel mapp i hallen och lite till och som mamma och pappa vid ett antal tillfällen påpekat att jag "kanske borde titta på iaf.."
Det är tidningarna från diverse universitet och högskolor i hela jävla sverige. Tidningar som har varit alldeles för stora för att jag ska orka titta åt dem. Jag orkar inte ens ordna så att jag kan sova i min egen säng ffs, hur ska jag orka ta tag i min framtid då. Och jag som brukade säga att "nä men jag blir inte stressad"..

Förra året. När det fortfarande kändes långt borta och gått om tid. Då kändes det som jag ville flytta. Visst, pappa sa ju det att efter skolan är klar så sprids man för vinden igen och det är svårare att hålla kontakten. Men jag kände ändå att bo i stundetkoridor verkade jävligt trevligt. Som ett maffigt långt läger.. och det är ju alltid skönt att komma iväg från familjen.
Förra året var jag helt inställd på att flytta till en studiestad efter gymnasiet.

Sen kom sista året och projektarbete och mosade mig och jag hann inte med att tänka efter vart jag ville gå och vad jag ville läsa efter gymnasiet. Och flytta iväg och plugga blir jävligt mycket läskigare när det är ogenomtänkt. Jag la ner den idén helt och hållet.. det var liksom försent för sånt.
"Jag kan resa och voluntärarbeta istället!" Medan jag funderar ut vart och vad jag vill plugga. Men så tog jag aldrig tag i det heller. Jag vet inte hur svårt det skulle vara att hitta något som jag kan åka på i år redan nu. Antagligen går det väl.
"Jag kan plugga i stockholm under tiden!" Medan jag hittar någonstans där jag vill voluntärarbeta medan jag funderar över vart och vad jag vill plugga. SKITBRA JÄVLA IDÉ!!! Det är så jävla genomtänkt det där.


Och då har jag inte ens räknat med att jag tydligen ska bryta ihop över att folk kommer försvinna (jag har gråtit varje dag sen vi kom hem från berlin) och allt inte kommer vara som vanligt med filmkvällar hos Jens och sånt lall.
Jag känner mig som världens största hycklare eftersom jag själv tänkt flytta och fortfarande har det i bakhuvet, men samtidigt kan jag inte alls hantera att Jens ska dra till Göteborg. För det är ändå bara Jens, vad jag vet som är på väg bort. Julle ska hålla till på SU, Albin ska ingenstans, Sigge ska ingenstans, Jenny ska ingenstans... inte det närmaste året iaf. De andra vet jag inte riktigt.. men det är iaf ingen annan än Jens som jag vet är på väg bort. Och inte ens han är garanterat att han försvinner...

Patetiskt..


Nu ska jag iaf lägga till en massa utomstads-grejs i min högskoleanmälan.. bara för att ha det där ifall att.. som en fot i en dörr någonstans.. jag vet inte. Bajs.

Kommentarer
Postat av: Emil

Kom hit så får du kram Cissi <3

"mesigt tröstande tal om att allt kommer bli bra och shit som du hört förut"

Men faktiskt, det kommer ordna sig, du kommer ju inte dö av ensamhet bara för att saker ändras.

/ Kram :)

2011-04-17 @ 15:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0