existerar

I Fredags var det studiedag. Studiedagar är trevligt :D
Jag satte klockan på 10 för jag skulle möta Jens och Sigge vid 12 och jag vet hur lång tid det tar för mig att komma upp. När jag vaknade mådde jag sådär illa som jag alltid gör när vi har såna där planer i förväg om att göra saker.. sen somnade jag om. vaknade 12 av att Jens undrade om jag visste hur man tog sig. Det visste jag.. och nu mådde jag inte illa längre. Praktiskt? Yep!

Så jag träffade väl Jens och Sigge kvart i ett ungefär i Liljeholmen och så åkte vi till Etnografiska muséet för att titta på vodou-stuffs. Vodou-kulturen hade skön stil. Det är en salig blandning av afrikanska gudar, urbefolkningens gudar på Haiti och Kristna Helgon. Och de var allmänt bra på att anpassa sig och utveckla nya sätt att tillbe gudarna.. eller andar var det snarare.. och uttrycka sin tro och sånt. en plast dinosaurie var tillexempel en symbol för styrka xD hur awesome är inte det?

Som ett sätt att lura dit ungdommar så var inträdet till Etnografiska muséet gratis så vi tog våra pengar och gick till Tekniska muséet också när vi ändå var där. Där var det inte gratis. Där kostade det mycket pengar om man som Jens och Sigge hunnit fylla 19. Men kassörskan var snäll och låtsades att vi var 18 allihop :) kostande en del ändå visserligen.. Eftersom Teknik är så intressant så fastnade vi där och byggde lego ett bra tag. Lego är kul! funderar på att hämta upp vårt lego som tydligen finns i garaget och ha det i mitt rum. Bara för att jag skulle ha sån respekt för mig själv xD.. tycker även om lådan som legot ligger i som fan! (om vi nu har kvar den...)

När Sigge tyckte att vi byggt lego lite för länge så stack vi.. Sigge skulle möta Emelie i stan så vi åkte och satte oss på ett McDonald's vid hötorget. Vi var hungriga :o klockan var halv 6 och jag hade ätit ett äpple vid 12. Emelie och Hilda kom dit ungefär lagom till när jag och Jens behövde dra. Jag för att jag skulle till min kusin-familj och fira att en av kusinerna fyllt 20 för någon vecka sen. Jens drog för att han skulle bli bjuden på Pizza av christian halv 7.. Så vi vinkade energiskt och hoppsade hand i hand ut i världen.....

Blåa linjen var lite dryg så det tog ett tag innan jag var i Kista. Kallt som fan var det att gå hem till kusinerna sen också. Jag lever tho.. är det inte för underbart? Åt tårta och visade lite lekar.. Astrid.. min kusin som fyllde 20 skulle ha lite kompisar över nästa dag och hon ville köra Twister. Men det var ingen som hade twister så jag berättade om fotleken som är helt klart likt Twister.. och mycket roligare! Jag behöver en klassåterträff så att jag får leka fotleken :( Jävla värdelösa människor jag umgås med nu för tiden xD

Sen var det någon som tyckte det var en bra idé att sätta på gamla videofilmer av oss när vi är små och springer omkring nakna på mormor och morfars gräsmatta. Need I say more? Jag tänkte säga att jag är glad att jag inte är pryd så att jag kan genomlida sånt där, sen kom jag på att det faktum att jag betydligt oftare inte har kläder på mig på såna där videofilmer är antagligen ganska direkt kopplad till min oprydhet.. -.-

Halv tio åkte vi därifrån. Jag fick sjuts till Albin där det var folk. Folket var där för att vi skulle se film. Vi såg The Island. Med Ewan McGregor. Det lät Albin oss inte glömma xD Filmen var bra! Den kändes som den var slut ungefär tre gånger xD När den var det på riktigt tillslut så skickade Albin hem oss för han var trött. Jag han tom med sista tvärbanan. Vet inte hur länge sen det var som jag gjorde det :o det var behändigt.. och varmt :) Yay! ^^

Igår vaknade jag. Satt och lallade på datorn ett tag. Sen skulle vi iväg och spela innebandy. Vilket ytterligare förstärkte känslan av att det var söndag. Mammas och Pappas gemensamma kompis sen högskoletiden och hans fru var på besök. De träffas typ en gång om året och spelar lite bridge xD
Efter innebandyn åt vi på indiska restaurangen här i Årsta. Det är ett jävla trevligt ställe. Vi äter inte där ofta.. en gång per halvår.. max. Men vi behandlas ändå som typ stammisar. Ägaren vet precis vilka vi är och så. De kan inte ha särskillt många gäster.. det är ofta ingen annan där när vi är där. Förstår inte hur fan de går runt xD Men det är trevligt att de gör det :)

Sen åkte jag till Julle. Köpte godis på vägen så jag missade en tunnelbana och var tvungen att vänta i 9 minuter på nästa. Ett gäng typ 15 åringar lallade runt på perrongen. Jag la inget särskillt märke till att de var rörigare än gäng av 15åringar brukar vara men plötsligt dök det upp en polis och tog med sig en av killarna en bit bort för att prata med honom. Jag vet inte vad det handlade om, men det verkade som han efter att de pratat ett tag, ringde killens föräldrar och såg till att han satte sig på ett tåg hem. :S Driftigt.. och från min synvinkel.. lite överreagerat xD Men han kan ju ha gjort något som jag inte märkte..

Hos Julle såg vi Walk the line... en film om Johnny Cash. Den var bra.. inte jätteengagerande xD Men ändå bra :) Och efter den var vi så trötta att vi gick och lade oss.. men vi hann inte somna innan vi blev pigg-trötta istället och flummade ett tag ^^ Vet inte när vi kan ha somnat till slut.. men tidigare än vi brukar när jag sover där tror jag för jag var piggare när jag vaknade.
Jag fick låna Julles Fysikbok och övningsuppgifts-papper för jag har tappat bort mina och Julle har kommit fram till att han inte lär plugga något ändå så nu slipper jag städa akut ^^ Yay! Så det ska jag tillbringa min dag med! FYSIK! PARTY! Pappa har lovat att hjälpa mig med Dopplers Effekt om jag inte lyckas klura ut det själv.. Vilket det kändes som jag gjorde.. men sen hittade jag en formel i Formelsamligen som såg helt annorlunda ut -.- Suck..

Mohahahaha! Lååångt inlägg! :D


Kommentarer
Postat av: Julian

Walk the line är lite fjollig. Men bra. Typ. Hejsan :D

2011-02-20 @ 16:10:16
URL: http://sympathyforthejulian.blogspot.com
Postat av: Linus

Köpte inte du just pride and prejudice på både svenska och engelska precis? ;)

Walk the line hamnar iaf på halvan minst fjolliga filmer som jag har sett mied dig.. xD

2011-02-20 @ 16:20:04
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Jubban

Förnuft och känsla på svenska och pride and prejudice på engelska faktiskt. Fnys.

2011-02-21 @ 20:44:31
URL: http://sympathyforthejulian.blogspot.com
Postat av: Linus

DET ÄR FAN INTE SAMMA BOK!! Hahahahaha xD Så mycket brydde jag mig om dem ^^

Förnuft.. känsla.. stolthet.. fördom.. vad är skillnaden?

2011-02-21 @ 23:00:37
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: JulleBULLEN

Real Love av Beatles är fan inte dum.

2011-02-22 @ 22:28:43
URL: http://sympathyforthedevil.blogspot.com
Postat av: Vilgot

:o OMG OMG OMG OMG OMG!

Inte relaterat till inlägget... men till inläggen!

Dina senaste inlägg titlar är tilsammans en text ju 8D

Existerar på riktigt, i verkligheten, men vad spelar det för roll, man kan väll leva det liv man lever just för stunden ändå, även om man bara är någons låtsaskompis.

!!!!! Coolt Cissi!! :D Wai~

2011-02-23 @ 17:29:49
Postat av: Linus

Lulisen: Hahaha ^^ Nä ta mej fan att den inte är! (vilken är det? :S)



VILGOT!!: ELLER HUR!! jag är jättehäftig ^^ Det ska bli den lite trevligt pretto-iga avslutningen till en novell jag skrev i 8:an. OM jag orkar ska jag göra hela novellen sen.. annars kanske jag bara publicerar den i inlägget som blir den sista i rubrik-följetongen (fast att den blir lite tråkig nu när jag liksom har avslöjat hela twisten xD)

(jag gjorde en sån här rubrikföljetång några gången på min gamla blogg också faktiskt ^^ fast kortare ^^)

2011-02-23 @ 19:29:06
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Nelson Julian Alexander Ekstrand

Ska jag sjunga den för dig? :D Annars är det bara att kolla på youtube. :)

2011-02-23 @ 23:03:49
URL: http://sympathyforthedevil.blogspot.com
Postat av: Linus

Sjung! Helt klart ^^

2011-02-23 @ 23:13:07
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0