Tjocka släkten

Det finns dagar då man biter ihop och tår ut med sin plågsamm släkt och försöker ha trevligt ändå eftersom det faktiskt är någon av jävlarna som fyller år (det är ju bara då vi behöver ses) oh sen finns det dagar som man verkligen inte orkar och sitter halvt nerhalkad i soffan och blundar och slår ihop hälarna och mumlar ramsor i hop om att man ska vkna ur någon fruktansvärd dröm.
Eftersom jag bryr mig om att gnälla kan ni gissa vilken dag det är idag. Synd att min bror ska vara den som fyller år. Jag tycker ju om min bror..

Sen har jag ett väldigt fint exempel på varför jag tycker att mamma bara gnäller på mig.
Imorse försov jag mig, jag sov hos Julle och skulle upp klockan 7 för att dra hem och väcka Tommy med tårta och paket. Men jag vaknade klockan 11 och då hade jag två missade samtal och två sms i min inkorg.
Det ena var från min far och löd: Gomorron. Var är du? Vi saknar dej... Kram. S.
Det andra var från mor och löd: Var är du?
Och så undrar hon varför jag alltid smsar pappa och säger vart jag är någonstans... jesus..

Men jag är på jävligt dåligt humör idag.. Jag måste plugga Japanskaglosor och jag orkar inte med att sitta och stirra ut i luften vid köksbordet i tre timmar. Det hade vart roligare att träffa släkten oftare om det varit i mindre doser :o Det är väl bra att mormor och morfar har flyttat till västerås iaf.. så att vi kan hälsa på dem över dagen och inte måste vara där i en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0