Jag är tjeeejj! :D

tre minuter sen:
Jag: "nu går jag fan och lägger mig så jag orkar pallra mig in till Liisas kontor och hälsa på innan Vilgot har skrivit klart sin tenta imorgon.. duktigt av mig... vänta! Jag har inte kollat Emelies blogg på några dagar! Det går snabbt.. det gör jag först :) sen lägga mig... oh balls... hon har gjort en lista... och nu måste ju jag göra den också... *suck* Jaja.. sömn är ändå överskattat"


1. Vilken är din favoritfärg?
Orange.. bara för att jag har börjat säga att Orange är min favoritfärg.. då kan jag lika gärna fortsätta. Ylva sa i 8an när vi lekte en lek på Dramalektionen att om jag vore en färg så vore jag orange. Det tyckte jag var fint och egentligen så gillar jag ingen färg sådär väldigt extra mycket.. så orange duger prima som favoritfärg

2. Prickigt, rutigt eller randigt?
Jag hade en prickigt-period sommaren innan gymnasiet... Sen hade jag en rutigt-period i senare halvan av ettan... Någon Randigt-period har jag inte haft, det kanske är dax för det nu?

3. Vilken parfym använder du?
Använder ingen parfym. Ibland är jag lite förvånad över att jag inte känner att jag måste ha det. Det är ändå en av mina största osäkerheter.. att folk ska tycka att jag luktar illa. Härligt när ens lathet trumfar över ens osäkerheter x)

4. Ditt favoritläppstift?
Mitt första (och enda..) rouge jag någonsin ägt kom från Yves Rocher. Va? Läppstift? De typ 2 veckorna i 8an då jag faktiskt nästan dagligen sminkade mig så hade jag oftast ett.. uhm... rosa läppstift :)

5. Har du någon gång haft matångest, hur är det idag?
Jag tycker inte om mat... viss mat såklart. Men om jag hade chansen att välja bort all mat så skulle jag nästan ta den :o
Jag tänker aldrig på mat, jag kan vara sugen på skit ibland när jag har tråkigt, men så gott som aldrig är jag sugen på riktig mat. Och jag har lärt mig att äta små portioner av den mat jag faktiskt tycker är god också för att jag när jag var liten kunde äta tills jag spydde utan att inse att jag var mätt om det var för god mat. Men det är en reflex att sluta äta efter ett tag nu, inget jag tänker på och tycker är jobbigt alls. Och verkligen ingenting jag gör för att inte bli tjock.
Det enda jobbiga med mina matvanor, förutom att jag måste äta och det är störigt oftast, är att jag ibland blir rädd att folk tror på allvar att jag är anorektisk när jag inte äter ordentligt.

6. Vad använder du för underkläder?
De allra flästa trosor jag har är från Newbody.. såna där man köper från kataloger. Som man säljer för att få råd att åka på klassresa. Tommy har sålt sånt för att tjäna ihop pengar till innebandy-föreningen han spelade i flera år i rad.. och någon gång för en faktiskt klassresa också. Sen har jag lite annat krafs från typ.. H&M? Kappahl? Vete fan egentligen.
Bara Hipsters dock.. kan inte med såna där vanliga.. vad nu den modellen heter :S
Majorieten av mina BHar har jag ärft från Matilda när hon växt ur dem jag tror inte jag har köpt en BH sen jag började gymnasiet och jag har knappt någon av mina egna kvar..

7. Dina bästa skönhetstips?
Uhm.... ett brett leende :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

8. Vad använder du för eyeliner?
Jag har en Eyeliner också faktiskt... jag har så jag kan sminka mig om jag vill. Det är dock inget märke på min Eyeliner för jag fick den av Esther och hon har mixat ihop den själv med hjälp av ett "make your own makeup -kit" hon fick i mellanstadiet typ. Iblan när jag har jätte gott om tid på morgonen och får för mig att fördriva tiden genom att sminka mig.. för skojs skull.. så försöker jag mig på att ta på mig eyeliner. Och misslyckas alltid katastrofalt och så slutar det med att jag nästan kommer försent för att jag bara hade så gott om tid att jag hann sminka mig.. inte så gott om tid att jag hade tid att ta bort det också x)

9. Vilken är din finaste klänning?
min favoritklänning är nog den jag köpte på tradera för nåt år sen

men jag använder inte klänning massor för de hänger i mitten av garderoben så jag ser dem inte och glömmer bort att jag har dem x)

10. Vilken är din favoritbok?
min favoritbok brukar vara den jag läser för tillfället.. nu läser jag ingen bok för tillfället. Då är det nog Naiv. Super. :)

11. Vad äter du för vardagsfrukost?
Macka och Oboy eller Vaniljyoghurt med K-special; red berries och Apelsinjuice. Fast jag äter frukost mindre och mindre senaste året..

12. Vad spenderar du helst en ledig dag med?
Sova. Sova sova sova.. så länge att man nästan känner att man har slösat bort halva dagen på att sova.. (aka till typ 3 på eftermiddagen) men man kan inte riktigt känna att man har gjort det helhjärtat eftersom det är så jävla mysigt att sova ^^
Sen resten av dagen spelar inte så stor roll... hänga vid datorn, måla, virka, träffa folk, se en film, spela minecraft... sånt. Och så gör man det tills sent. Sen skriver man dagbok tills ännu senare :)

13. Hur lång är du?
Jag har inte velat mäta mig sen jag var 168 cm i början av gymnasiet någon gång..

14. Roligaste skolämnet?

Mattemattemattemattemattemattemattematte :D:D:D:D

15. Hur många relationer har du haft i ditt liv?
Två..
Shit.. va konstigt det känns att säga :S

16. Får vi se en bild på dig osminkad?

Vilken tur att det inte efterfrågades en bild på mig sminkad... fast jo, det finns nog någon sån också
Men osminkad...


17. Tycker du om disneyfilmer?

Jag älskar disneyfilmer! Jag älskar dem för att det är nostalgi och jättetöntigt ♥ Tycker inte lika mycket om de nya som är rena disneys (inte PIXAR altså) för de är inte nostalgi liksom :o Men lite sådär princip-fan är jag ändå. För liksom Disney! :D Med sina fula svenska dubbningar, ascorny musikalnummer och stereotyp-karaktärer av rang :D

18. Hur var ditt första hångel?

Jag har aldrig riktigt förstått mig på vart gränsen mellan kyss och hångel går... men hur son helst så var det nog bra :)
Jag tror att man lätt ser tillbaka på gamla förhållanden och tänker att man överskattade dem då för att man hade sin rosa glasögon på sig och att mycket "egentligen" inte var så bra som det kändes då. Men liksom :o vadå "egentligen"? Kändes det bra då så var det väl bra då. punkt.
Jag har allmänt inga klagomål gällande Julle i alla fall.
Och det är liite awkward att svara på såna här frågor när alla som läser vet vem man pratar om.. varför då egentligen?

19. Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller
blålila, vilken skulle du välja då och varför?

Ah! Svårt ju :o
Beige känns ju som man kan tänja på gränserna med.. men jag måste nog ändå sidea med Emelie och välja rött... det känns som det finns mest variation där.. så man inte tröttnar :\

20. När grät du senast?

Det var nog senast..
Jag och Vilgot bestämde oss att gå hem till honom från Åkeshov.. för att tunnelbanan vi satt på inte gick längre och det är bara en station och det är fin skog att gå i och promenadande är allmänt trevligt. Och så lyssnade vi på Regina Spektor och så plötsligt så började jag gråta allmänt spontant för att låten var fin och för att skogen var fin och för att Vilgot var fin och för att jag är jättetöntig och var på dramatiskt humör *nod*

21. Vilken är din favoritstad i världen?

Varje gång jag åker till städer som jag inte tycker om så kommer jag hem och tänker hur fint stockholm är. Och varje gång jag åker till städer som jag tycker om så kommer jag också hem och tänker hur fint stockholm är ^^
Jag var och cashade med Albin i observatorielunden förra veckan och däruppifrån stockholmsåsen ser man över alla taken på östermalm. Jag hade kunnat sitta där hela dagen kände jag :) Jag var på lite töntigt dramatiskt humör den dagen också x)

22. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv?

Shit... det är jag nog för janteminion inte bara för att säga vad jag tycker utan för att faktiskt tycka något. Jag har visserligen inte så mycket komplex över min kropp.. men det är för att jag allmänt inte bryr mig så mycket om den och det går åt båda hållen. Jag tycker inte den är ful, men jag tycker inte den är snygg heller... jag tycker inte något alls om den. Eller jag kan tycka att den är rätt snygg i allmänhet, men så fort jag tittar efter mer specifikt, på enskillda delar av den så är jag mest bara missnöjd. För jag kan kolla på min kropp i spegeln utan att janteminionen fattar vad jag gör.. men så fort jag är mer dataljerad så dyker han upp som ett skott. "nej men titta där är du valkig och där har du massa ärr och där är det snett och där är det fläskigt" ...sånt där som inte syns egentligen x)
Min mun kan jag tycka om. Den är inte extraordinär, men jag tycker om den och janteminionen kan inte hitta något specifikt fel på den.
"Varför vill du då förstöra den med en labrett?"
Fast det är ju just det... jag vill Framhäva den med en labrett... det är liksom så piercings funkar praktiskt.

23. Vad faller du för?

Jag vet inte. Allt!
Jag har alltid fallit för folk jag tycker är roliga. Det har alltid varit main-anledningen till att jag varit förälskad, well ja.. det har alltid brukat vara det. Lately har det väl varit lite si och så med den grejen. Nu inte sagt att jag inte tycker Vilgot är rolig, Vilgot är ett hus ju ^^ men det är inte den främsta anledningen till att jag gillar honom. Men det är egentligen den enda gemensamma nämnare mina major förälskelser har haft, att de har varit jävligt roliga :)

24. Och vad tror du att andra faller för hos dig?

Min fantastiska förmåga att keep my cool tänker jag mig. Alla som inte fattar sarkasmen går tillbaka och läser fråga 20 igen.

25. Och till sist – vad
önskar du just nu?
Att jag inte ska vara så trött när jag vaknar imorgon så att jag inte morgon-omprioriterar mina planer för dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0