Long-ass-list del 1

Jag hittade en lista xD Den är off :S Jag gör den ändå! :D

Den visade sig vara aslång så jag hann inte med hela innan jag åkte till Vilgot i Söndags.. Så den är liite inaktuell.. men liksom bleh -.-
Resten kommer när jag orkar resten.. spänningen är så jävla olidlig och sånt

1. Skulle du dejta en 18 åring vid din nuvarande ålder?
Jag är fortfarande typ 15-16 mentalt så 18 låter ju lite gammalt :P
Nä men åldern 18 har jag inga problem att dejta... däremot har jag lite invändningar mot själva "Dejtandet" ..som ord mest. Som koncept.. lite..

2. Skulle du någonsin le mot en främling?

uhm... Jaaa,, joo det gör jag ibland :)

3. Har du hört någon låt som påminnt dig om någon idag?
Haha x) Ja jag har lyssnat på musik idag :) Mest på Vilgot-musik. Men inte uteslutande..

4. Vem var den senaste personen som sa "jag älskar dig" till dig? Tror du hen menade det?

Hm... jag är inte helt säker på vem som sa "jag älskar dig" senast... Vi är inte så big on sånt i vår familj eller så, så jag tror att det tillfället som jag mins var senaste för det var rätt så nyss och det är nog ingen i min familj som har sagt det sen dess som jag har förträngt. Sen var det inte formulerat exakt "jag älskar dig" men det är väl kontentan det handlar om. Också så känns det inte helt upp till mig att avgöra om den frågan är för privat eller inte. Jag tror att det var menat.. men jag tror nog inte att det var sant. Det är ändå olika saker. Man kan säga "jag älskar dig" och mena det för att man tror att man älskar någon, men det betyder inte att man faktiskt gör det alltid.

5. Vad har du på dig precis just nu?
Haha x) Ehm.. Svarta BH och trosor ^^
Ja jag sitter i underkläder till klockan 2 *nod*

6. Hur ofta lyssnar du på musik?
Dagligen... oftast. Det går perioder på ett par veckor ibland då jag typ inte lyssnar på musik alls för att det jag gör på fritiden just då inte går ihop med att lyssna på musik... tillexempel.. eller att min ipod har slut på batterier och jag inte laddar den för den ligger i jackfickan och jag är lat

7. Har du jeans eller mjukisbyxor oftare?
Kjol :o
Men mellan Jeans och mjukisar är det nog jämt... Även om jag aldrig har mjukisar till vardags, men jag spelar innebandy en gång i veckan och då har jag mjukisar, och mina puffbyxor får väl räknas till mjukisar också.. vet inte riktigt hur ofta jag har jeans egentligen

8. Är det någon som är arg på grund av att du dejtar personen du dejtar?
Gah!! sluta säga "dejtar".. jag vill spy. Jag tror inte att någon är arg.. det är lite väl stark reaktion. Alla är inte superhappymegaponyrainbows över det vet jag.. men ingen är nog arg :S

9. Tror du ditt liv kommer ändras drastiskt innan 2013?
Det hoppas jag inte :S
Jag kommer börja på universiteten förhoppningsvis. Men det blir nog inte någon major förändring. Om det inte visar sig att jag inte kommer in i stockholm eller uppsala och måste flytta till Göteborg... då blir det nog ganska så big fucking deal. Men det tror jag inte... hjälp :o

10. Är du en social eller antisocial person?
Well.. Jag tycker om att träffa människor. Men jag tycker inte om att prata med dem :)
Jag träffade Oskar Renlund i Fredags vid T-centralen och bara hälsade.. och det är ju kul att träffa på folk som man inte träffar så mycket (nu har jag iof träffat Renlund en hel del på senare tid.. still) men jag blir helt panikig av att inte få chansen att mentalt förbereda mig på att prata med folk sådär.
"var det jobbigt att träffa Renlund?" undrade Vilgot efteråt för han hade sett det på mig..
Och det är jobbigt.. men det är värt det. Vad gör det mig?

11. Har du någonsin kysst någon vars namn börjar på 'A'?

Uhm.... *tänker* nää.. det har jag inte :)

12. 'R' då?
x) Jaa ^^

13. Kan du köra en bil med manuell växel?
Jag kan köra den.. men inte i trafik xD

14. Bryr du dig om ifall folk pratar skit om dig?
Men puttinuttlista! x)
Ja :o Men jag brukar inte bli jätteledsen, om det inte är någon jag bryr mig massa om.

15. Ska du resa utanför stan innom en snar framtid?
Nä inte vad jag vet..

16. När grät du sist?

Haha xD Jaa :D Den här frågan igen, så jag får visa hur cool jag är :D
Nu grät jag faktiskt igår när jag såg... uhm.. film.. "invictus".. Om Nelson Mandela. Den var fin! :P

17. Har du någonsin sagt till någon att du älskar dem?
Yeah :)
Och inte bara på det sättet som man säger att man älskar prylar eller filmer, för så säger jag det till folk en del. Men jag har sagt det "på riktigt" också ibland. Sen tycker inte jag att det andra sättet är mindre på riktigt. Och jag tycker inte att man behöver hålla inne med att säga det för att man ska vara säker på att det är sant, så länge man menar det, och det har jag alltid gjort.
Sen kan det vara jävligt läskigt att säga ändå fast att man använder det om filmer och saker. För det är inte orden man använder som är viktigt egentligen.. det är hur man säger dem, hur man känner när man säger dem. Ibland är det man känner läskigt, då blir det läskigt att säga det. Även om man använder samma ord som för den där fullkomligt oläskiga känslan man har för filmer.

18. Om du kunde byta ögonfärg, skulle du göra det?

Om jag kunde byta hur ofta jag ville så skulle jag använda mig av det..
Om jag fick en chans att byta för alltid så skulle jag nog inte bother..
Jag märker inte av folks ögonfärg. Jag pratade med Julle på skype igår och vi kom in på folk vi har varit kära i, och han kan allas ögonfärg. Alla nio tjejer han räknar som han varit kär i vet han hur deras ögon ser ut.
Jag har ingen aning om vilken ögonfärg Vilgot har xD Eller ja... typ som mina, det har vi faktiskt pratat om.. men jag kan inte se dem framför mig eller så. Och jag har verkligen ingen aning om ögonfärgen på folk jag var förälskad i i högstadiet. Jag minns knappt folks hårfärger fan xD
De enda ögon jag vet hur de ser ut är Jens och Julles för de har jag tagit närbilder på så jag minns hur bilderna såg ut.

19. Finns det en pojke som du skulle göra precis vad som helst för?
Jag skulle inte dö för någon än så länge.... så nej

20. Nämn något som du ogillar med din dag än så länge:
uhm... Vilgot jobbar :P Och jag kunde inte hitta något vitt printer-papper att skissa figurer på

21. Är det gulligt när killar pussar dig på pannan?

xD Tja.. jag klarar mig utan det. Men det kan väl vara lite rart. Det är inte som att jag känner mig nedvärderad eller har något annat specifikt emot det.

22. Dejtar du personen du pratade med senast?
Nä det var min bror...

23. Vad sitter du på just nu?

Min säng :) Den är mysig :D

24. Säger någon (annan än familj) regelbundet till dig att dem älskar dig?
Läskigt... Nää

25. Har du någonsin velat ha någon du inte kunnat få?
Alltså jag är hoppet själv *nod* Jag vägrar inse att jag inte kan få någon. Liksom helt 100% omöjligt är det ju aldrig... om man inte har en kändis-crush på någon som är död kanske...
Men är personen levande så finns alltid chansen liksom x)
Sen har jag absolut velat ha folk som varit upptagna, homosexuella, 20 år äldre, kändisar eller bara inte ett jävla dugg intresserade

26. Vem var den sista personen du pratade med innan du gick och la dig igår?
Irl.. Pappa
Men sen skypeade jag med Julle och efter att han gått och lagt sig så chattade jag lite med Love. Så det beror på vart man drar gränsen för "pratade"

27. Blir du förkyld mycket?
Jag var lite förkyld här om dagen, men det är bättre idag :o Det är ju nice, jag var aldrig särskillt sjuk.
Sådär lite halvdålig är jag nog ganska mycket.. Men liksom hemma-från-skolan-dålig är jag bara någon gång om året

28. Vart är den där tröjan du har på dig ifrån?
Vad menar du? jag har ju bara BH.. Du kanske tänker på tröjan brevid mig som jag hade när jag kom hem igår. Den är från Tailand, från en random gatuförsäljar-dude som mystiskt försvann dagen efter. Han hade gjort den själv sa han, tror jag, det är imponerande. Jag har fått den av Albin :D

29. Är det någon som hatar dig?
Det hoppas jag inte.... isåfall säger de det inte till mig. Jag har ingen sworn enemy

30. Har du några tomma alcoholflaskor gömda i ditt rum?

Inga som jag själv har gömmt i alla fall :o

31. Tycker du om att kolla på skräckfilmer?
Ja.. av någon underlig jävla anledning för liksom... de är läskiga :o Och jag är lättskrämd :(

32. Skulle du vilja pierca tungan?
näää.... Tungan verkar bara jobbigt :S

33. Om du var tvungen att radera ett år av ditt liv, vilket skulle du ta?
Men... Hur funkar det?
Försvinner allt som är relaterat till det som hände då? Skulle jag tillexempel inte känna de som jag lärde känna det året? Vad händer om jag tar bort år 2008? Då jag valde gymnasium och sånt, skulle jag inte gå på St:Eriks år 2009 heller då? Isåfall måste jag ju ta bort år det senaste året annars blir det helt messed up. Eller är det bara som om jag och alla andra har tappat alla minnen av vad som hände det året. Men alla konsekvenser som höll sig till senare år är kvar. Så jag skulle inte känna någon som jag bara träffade det året, men alla andra skulle jag i alla fall fortfarande känna, även om jag skulle ha en annorlunda relation till vissa av dem.
Så är det nog tänkt... isåfall skulle jag ta bort år 2004. Då jag blev mobbad. Jag skulle inte välja att inte ha blivit mobbad eftersom då hade jag inte bytt klass i högstadiet, och det var det bästa beslutet i mitt liv känns det som. Men om jag får behålla det beslutet så tror jag att bara skulle ha lite bättre självkänsla av att den där mobbingen aldrig hände.

34. Drömde du något inatt?

Hmm.... Nä jag minns inget :o

35. När sa du senast till någon att du älsade dem?

Men gud va mycket såna frågor xD
Måndagen för nästan 3 veckor sen. Ja jag vet precis vilken dag det var... nej inte därför.
Annars säger jag hellre "du är fin" eller något sånt, det spelar som sagt inte så stor roll vad man säger utan vad man menar, och "jag älskar dig" låter så himla vuxet och läbbigt..

36. Tror du att du är gift om 5 år?
5 år!? Det är ju ingenting!? Nää? Inte gift.. Jag kommer ju knappt ha slutat skolan då :o

37. Tror du att någon har känslor för dig?
Haha x) Jaa det tror jag... :) (janteminionen ger mig ett smalt öga.. men låt gå för den här gången)

38. Tror du att någon tänker på dig just nu?

Helt omöjligt är det väl inte...

39. Tänk tillbaka till för två månader sen. Var du i en relation?
Varför formulera frågan fett krångligt? Men joo det var jag väl

40. Kommer du att umgås med en tjej innom 48 timmar?

Jag kommer att träffa tjejer... men jag kommer nog inte att umgås med någon tjejkompis

41. Har någon sagt till dig att de aldrig vill förlora dig?
"Jag vill inte att Cissi ska försvinna :(" close enough...

42. Vad är det bästa med skolan?
Praktiskt ställe att lära känna människor

43. Har du några bilder på Facebook?
Många :)

44. Brukar du skicka lappar till dina vänner i skolan?

Haha ^^ Nej.. det måste man ju göra!! Varför gör jag inte det? (utöver anledningen: jag går inte i skolan) Det är ju mysigt ^^

45. Spelar du upp saker som har hänt i ditt huvud?
Duuh..

46. Var du singel förra sommaren?

Jupp..

47. Är ditt liv det minsta likt hur det var för två år sen?
Absolut :o Det mesta..
Visserligen har jag slutat skolan och folk har flyttat och vi ses inte på samma sätt längre och jag gör helt andra saker om dagarna.. men jag har i stort samma människor i mitt liv. Det är så man märker att det är människorna som är det viktigaste i ens liv, när allting förändras men man fortfarande tycker att det är likadant för att människorna är de samma :)

48. Vad borde du egentligen göra just nu?
Uhm... Ingenting riktigt :)
Klä på mig kanske.. och dusha, shit juste jag måste ju dusha!

49. Hatar du den senaste killen du hade en konversation med?
Nej det var också min bror så...

50. Är du snäll mot alla?
Hahaha  xD Fuck no!

51. Har du någonsin gillat någon du inte förväntat dig?

Eeeh... jag brukar inte förvänta mig att inte gilla folk så jag tror inte det

52. Tror du att du kan klara 6 månader i en relation utan att vara otrogen?
XD Är det en utmaning? För alltså, jaaa :o

53. Är du bra på att dölja dina känslor?

Hahahahaha xD Nej jag är poop på det :) Tror jag i alla fall... jag känner mig jävligt uppenbar, oftast. Sen ibland så känner jag mig assneaky.. det är nog då jag är som mest uppenbar ^^

54. Tror du att du gillar någon?

Asså bajsfråga ^^

55. Har du kysst någon vars namn börjar på 'J'?

3 stycken! Shit xD

56. Föredrar du killar eller tjejer som vänner?
Killar. punkt.

57. Har någon av dina vänner någonsin sett dig gråta?
Har någon av mina vänner INTE sett mig gråta?

58. Hatar du någon?
Nä :)

59. Är det något som har hänt i ditt förflutna som du hatar att prata om?
Well jaa.. jag blev mobbad i mellanstadiet. Att jag blev mobbad har jag inget emot att prata om.. men jag gillar inte att prata om varför..

60. Har du någonsin gråtit över en kille?
Duuh..

61. Kommer din nästa kyss vara ett misstag?
Inga kyssar är misstag!!! Jo okej.. vissa kyssar är misstag... men misstag är okej :)
Men nej min nästa kyss kommer inte vara ett misstag :)

62. Tjejer älskar när pojkvänner gråter, eller hur?

Nej :o Det är sorgligt när folk gråter.. oftast jobbigt för man vet inte vad man ska göra åt det :(



Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHAHAHAHAHA FAN VILKEN UNDERBAR LISTA! <3

Alltså, den riktigt ber ju om sarkastiska svar 8'D

Måste göra den... :3



Håller med om att det där med att radera ett år av sitt liv är skitkonstigt. <_<

2012-05-01 @ 16:07:48
URL: http://heatwawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0