Så det här är bajs:

 
http://www.dn.se/nyheter/sverige/manliga-p-piller-stoppas-av-lakemedelsbolagen
 
 
Det finns hormoniella preventivmedel för män. Som är klara. Liksom. De funkar. Lika bra som p-piller för tjejer.
Så vad är problemet? Varför finns de inte att köpa? :o
-jo, det är just det. De funkar lika bra som p-piller för tjejer. And we can't have that ju! P-piller för tjejer har ju biverkningar! Fucking hell...
 
Jag vet inte om jag skulle vilja att Vilgot skaffade p-stav även om det fanns tillgängligt. Jag trivs rätt bra med mina p-ringar. Sure lite störigt att behöva komma ihåg stuffs.. Men jävligt nice att ha kontroll över och koll på när mensen kommer.
 
Så varför inte? Vad är grejen? Läkemedelsföretagen tror inte att det finns pengar att tjäna?
Jag tror inte att det här är en massiv patrialkal konspiration. Det är jävligt konstigt bara. Och unfortunate som fan....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0