#snökaos

Jag och Vilgot kom till tunnelbanestationen i Ängby 20 över nio imorse. Nu är jag hemma igen, sedan tio i ett.
Då har jag hunnit vara i skolan i en halvtimme. (jag började 10:50... Jag kom dit fem minuter innan, det var tur att jag valde att följa med Vilgot när han började klockan 10)
Det är tre timmar i komunaltrafiken. Dubbelt så mycket som i vanliga fall.
Inte jättekul, men så jävla illa är det faktiskt inte.
 
 
Visst om man har suttit fem timmar i en bilkö som inte rör sig och antagligen aldrig kommer att göra det för att folk helt sonika har dragit ifrån sina bilar och börjat bajsa på vägen. Aftonbladet är ju gulligt...
Men liksom, tanten som hade väntat i 20 minuter på tvärbanan och FLIPPAR när de säger att tvärbanan mot Alvik nu är i Mårtensdal och 16 minuter sen. "16 minuter!?!?!? Jag har väntat här i TJUGO!!! Det här är skandal! Inte nog med att de inte kan hantera lite snö, de ljuger om hur länge vi har väntat!!" och någon försöker förjäves förklara för henne att hon kunde ha behövt vänta i upp till tio minuter även om den inte varit sen....
Då behöver man ett chill-pill, som kidzenzorz säger.
Alla med attityden att sl "inte kan hantera lite snö" behöver back the fuck off.. Snön gick mig till knäna när jag gick från tvärbanan. Det är inte "lite snö" det är asmycket snö. Och kaoset är inte i närheten av vad det var för två år sen..
 
Dessutom gjorde att jag satt fast en kvart i skanstull att jag slapp stå ute och vänta på tvärbanan... Så sånt händer också. Lite väntetider är inte så farligt.

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Kidzenzorz xD du är fin! <3

Men yeah. Och det är ju ingen som är överraskad över att sl krånglar när det plötsligt snöar asmycket så man kan ju inte vara massa "Jag trodde ni var bättre än så här :'("

Svar: Jag är inte fin, jag är asball!!också: yeah :/
giefkaka.blogg.se

2012-12-06 @ 00:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0