A Scandal in Belgravia

Sitter och läser om Matematikprogrammet på Göteborgs universitet och får en jävla lust att kolla på Numb3rs.. kanske man ska göra fan. Det var länge sen. "Fan va matte är svincoolt!!"-humör coming up!
Fast det spoilar lite "Fan va bra bbc's Sherlock Holmes är!! (och fan va Benedict Cumberbatch är snygg!!)"-humöret jag är på. Kan bara vara på ett sånt humör i taget :\

Sen så behöver jag helst gå och lägga mig så snart som möjligt för jag ska träffa Albin imorn och det skulle inte göra mig jätteförvånad om han ringer och väcker mig vid 11 ^^
Albin är en av de finaste väckarklockorna jag vet så det är helt okej, men det är ännu lite bättre om jag har sovit så länge som möjligt innan dess.
Sen kanske han inte alls ringer och väcker mig, men hur som helst borde jag vakna rätt tidigt så jag kan åka in till expert i liljeholmen och ta kort till visaansökan i tid nog så att om det inte funkar av någon anledning så har jag ändå tid att hinna till globens expert innan den stänger klockan 5.
Annars får jag vandra stan på jakt efter foto-bås som inte är sönderklottrade. Det kan ju också bli trevligt :P


Hur som helst: fett tagg på Matematikprogrammet! Även om "drömscenariot": Numb3rs kanske är en lite.. hrm.. orealistiskt karriärsattsning. Jag kommer inte bli Charles Eppes hur mycket matte jag än läser. Nog för att man inte behöver vara riktigt så geni för att vara forskare/universitetsprofessor/kriminalkonsult, men det fina med matte är det spelar liksom ingen roll i vilket sammanhang det är. Det är alltid kul!
Julle och jag pratade någon gång om de som lägger sl-tidtabellerna. Julle tog upp det som "Tänk de som lägger tidtabellerna.. *mellan raderna: fan va tråkigt!!*" och min respons var: "det vore ju askul!"
Det är fotfarade ball matte oavsätt om den används för att räkna ut optimala flygrutter eller för att räkna ut vilken bank en rånarliga kommer slå till på nästa gång.
Problemet är att när de gäller de flästa användningsområdena för matte i näringslivet så måste man ha koll på en del samhällsstrukturella eller andra icke matterelaterade grejer, och sånt pallar man ju inte lära sig! xD Det kan ju någon annan sitta brevid och berätta annars i värsta fall (a)
Just att lägga flygrutter skulle ju innebära att man behöver ha koll på atmosfären och vindar och shit så det känns ju jävligt relevant faktiskt dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0