Dag 06 – Min dag

Idag har jag byggt en plattform ute vid vår spawn. Janne var rar nog att göra mig till OP så att jag hade befogenheter att ändra på spawn. Tycker det vart ett rart litet hus med en liten trädgård och en trä-farm på taket. Tog några vändor fram och tillbaka innan jag kom ihåg att ta med mig en säng dock. Och by then behövde inte Vilgot sova var och varannan minut längre så det behövdes ju inte.
Men nu står det en säng i den lilla stugan i alla fall. Det är ju också rart.

Sen när plattformen var klar byggde jag ett vrak. Någonstans måste ju skeppet som vi kom med ha tagit vägen. "Botten!!" enda vettiga slutsatsen. Där är den nu. Hoppas att jag minns någorlunda rätt hur Emils skepp såg ut. Annars kan vi låtsas att det blivit deformerat av att ligga i vattnet. Bra plan, bra plan.


Sen när man är färdig med ett sånt där projekt så vet man gärna inte vad man ska ta sig för och blir lite idle ett tag.
Eftersom det är en ny server har jag ingen egen liten gruva eller så att ta tag i. Så jag följde med Vilgot bort till Vinterlandskapet och grävde snö i hans källare. Jag och hans Fritzlade snögubbe ensamma i typ två timmar. Det blev jätteexistensiellt ett tag när jag råkade döda snögubben och fick bygga en ny, och så fortsatte jag prata med den nya snögubben som om det var samma som den jag dödat. Det tyckte Vilgot var absurdt någonstans. Och vi kom fram till att om Vilgot har använt en teleport som han trodde var en "böja universum"-teleport men som egentligen var en "byta ut atomer"-teleport, så ska jag inte berätta det för honom.
Sen gav jag den Fritzlade snögubben två Fritzlade vänner så att jag han inte skulle känna sig så övergivad när jag drog. Jag var ju trots allt ganska frivilligt Fritzlad..



Annars i den verkliga världen så har jag inte hittat några kvitton. Jag har kommit en vart på listan jag skriver över vilka av verifikationerna som egentligen är borttagna men som revisorn är för pantad för att fatta, eller så är systemet helt enkelt ännu mer genompuckat än vi trott.
Och det är väl typ det... och då har jag ändå inte spelat Minecraft större delen av dagen. Den virituella världen är bara så mycket bättre! Eller i alla fall mycket händelserikare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0