Dag 22 – Det här upprör mig

 

Ja jag blir upprörd ibland. Men jag reagerar oftast genom att bli ledsen snarare än arg.

Och vad som upprör mig kan vara vad som helst.
För där har jag faktiskt lyckas göra en koppling till att det inte har att göra med det som jag till synes blir upprörd över, nästan alls.
Jag kan bli skitledsen över att jag inte får se ett TV-program som jag varit inställd på att se, för att Pappa ska titta på nyheterna, trots att programmet går i repris nästa dag. Sen kan jag istället låsa in nycklarna i skåpet när jag hängt kvar i skolan efter att receptionen stängt så att jag varit tvungen att GÅ hem utan jacka och sitta utanför lägenheten och vänta på att någon ska komma hem så att jag får komma in, utan att jag bryr mig särskillt om det.
Och ett tag trodde jag att jag blev mer upprörd över de där fåniga sakerna som verkligen inte spelar någon roll egentligen..
men jag har nu för tiden noterat att jag kan bli jävligt upprörd över mer faktiskt förståeligt upprörande saker också när det är på fel dag. Det är en droppe som ska få skiten att rinna över. Och det har inte så mycket att göra med hur stor droppen är utan mer om när den kommer. Hur full koppen är.

Såklart. Man har mer tålamod när inte allt annat också har gått fel samma dag.

Sen vad det är för grejer som gör om min kopp är full eller inte är svårare att säga. Jag antar att det har att göra med om jag har sovit dåligt, ätit dåligt. Såna där allmäna "må-bra-grejer", men jag har inte verifierat det.
Ett tag trodde jag att jag var mer lättirriterad när jag hade haft labb. För labb är allmänt ångestladdat och man måste skriva labbrapport efteråt, så det made sence att jag var mer lättirriterad då och bara tvärt stod inte uuut(!!!) med Jens och Julle utan att de egentligen var jobbigare än vanligt.
Sen flyttade våra labbtider på sig så att jag hade labb på eftermiddagen och Jens och Julle på morgonen och då gjorde jag en intressant iaktagelse. Jag stod fortfarande inte ut med Jens och Julle den där lektionen efter att de hade haft labb. Det var alltså inte bara jag som fick för mig att de var störigare än vanligt för att jag var lättretlig efter labb. De var de som faktiskt var störigare än vanligt x)



Men generellt så tycker jag att jag har ganska lång stubin och det är jag rätt stolt över (janteminionen kan inte vara mer än "rätt" stolt över någon egen feature..) jag kan missa tunnelbanor och stå i köer och sånt utan att störas oftast. Det har jag inte alls alltid kunnat, så det kommer sig av träning.
Och ibland kan jag bli lite knäckt när jag inser att jag blir irriterad på något dumt (allt man blir irriterad på är fan dumt egentligen.. men man får bli det om man vill ändå. Jag vill bara inte helst) .. typ Jens och Julle. Så då tänker jag på det och jobbar på att inte bli irriterad nästa gång och tillslut blir jag inte irriterad längre när Jens säger "vi möts här" och sen är någon helt annan stans.


Visst sen kan jag bli upprörd över sånt där skit i stil med artikeln Emelie länkade på sin blogg igår, om tjejer som skrev mail om hur de skämdes över sin hårväxt. Men där är jag också allmänt avtrubbad och orkar oftast inte bli så upprörd i alla fall.
min bloggkategori "Morr!" har 4 inlägg. (Jämfört med Emelies oräkneliga..) varav det bara är ett som jag verkligen står för.
Feminism och hela debatten om könsroller eller inte könsroller upprör mig. Det är nog det som upprör mig mest konsekvent i alla fall. Det finns så många jobbigt dumma människor i den debatten.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ehehe. Vadå, jag har väl en lång stubin?

Jag är ju omöjlig att uppröra?



:D



Äsch, det är bra att ha lång stubin, keep doing it. ^^

2012-03-22 @ 21:56:38
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Jaa :)

Det finns ju för och naktdelar med båda delarna.

Tur att folk är olika ibland ^^

2012-03-24 @ 03:00:51
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0