Dag 25 – En första

Jag var utomlands ganska mycket när jag var liten. Pappa jobbade på olika ställen och vi följde ibland med hela familjen. Dessutom åkte vi ganska mycket på solsemestrar också. Jag tror att någon gång i slutet på lågstadiet så hade vi en liten undersökning om hur många olika länder vi hade varit i i klassen. Inför någon sorts världsvecka. Vi skulle rita flaggor och grejer. Jag var den som hade varit i flest olika länder då.
Sen har jag inte varit på så många fler olika ställen sen dess..

Jag var för liten för att minnas första gången jag var utomlands. Det var för många i samma tids-period-ish för att jag ska veta vilken som var först.
Däremot minns jag väldigt tydligt första gången jag reste utomlands ensam. Det var precis ett halvår sedan på dagen idag.

Jag var i England med kören jag gick på mellan 5an och 6an, alternativt 6an och 7an. Är inte helt säker. Och så var jag ju i Berliiin förra våren. Så jag har rest utan mina föräldrar.
Dock har jag aldrig varit tvungen att genomgå den där flygplats-proceduren på egen hand.

Jag har alltid tyckt att det är jätteförvirrande att flyga. Att komma på flygplanet det vill säga. Efter en viss resa till jag minns inte vart med mina föräldrar när vi nyss diskuterat att tänk om jag ska flyga själv någon gång. Då vore det ju bra om jag vet hur man gör så jag borde passa på att vara uppmärksam för vi vet inte när vi ska flyga nästa gång och du kanske kommer vilja flyga själv innan dess.. typ.
Men oavsätt hur mycket jag försökte hänga med på vart man skulle och papper och monitors och sånt så fastnade det aldrig riktigt. Även när vi var i Berlin hängde jag liksom bara på mest kändes det som.

Nu skulle jag flyga helt själv. Fanns ingen jag kunde hänga på. Och även om ”Åka till AFRIKA och vara ifrån familjen i TRE MÅNADER” var lite intimidating så var det helt klart ”flyga ensam” som var det som gjorde mig helt illamående den morgonen. Svimmade nästan på flygplatsen :\
Sen hade jag Mamma, Pappa och Julle med mig tills jag skulle gå genom säkerhetskontrollen. Och egentligen så är det ju bara vänta efter det. Men jag skulle byta i Amsterdam vilket jag inte hade den blekaste aning om hur det ska gå till.
Visade sig att flygplatser är ganska tydligt skyltade när man får tid att leta efter dem och inte bara hänga efter folk som redan vet vart man ska. Vilken tur man kan ha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0