Lista!

En timme senare så har jag försökt trötta ut mig med att göra Enelies sommarlista. Jag har fått lite ont i huvet i alla fall... Det är ju något. Hoppas man ska få sova nu -.-




• Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Göteborg har jag visserligen varit i förr. Men det var länge sen och aldrig på det här viset. Har bara hållt mig till Liseberg förut liksom.
Jag vet inte ens när sommaren började i år.. Har ju inte haft någon skolavslutning att ha som startskott, och jag vet inte om jag kan med att säga att det har varit sommar sen April. Fast med den här sommarn så varför inte.

• Vilka länder besökte du?
Jag var ju faktiskt i Paris. Det har jag aldrig varit förr.. Titta frågorna smälter in i varandra. Det var den lite dåliga timingen att Vilgot hade varit borta i en vecka precis innan jag åkte och skulle bort igen precis när jag kom hem.. Så det vart mest att jag bara saknade honom lite för mycket för att ha helt kul. Men visst fan är Paris fint och det var kul att vara där. Fick mig att sakna Berlin...

• Är det något du saknade under sommaren 2012 som du vill ha sommaren 2013?
Bättre tajming på de tillfällena jag ska bort någonstans..

• Vilket datum från sommaren 2012 kommer du alltid att minnas?
Datum datum.. 8 juni var en dag då jag hade massa stuffs inbokat. Jenny tog studenten bland annat :) det vart en jävligt fin dag. Albin hann från sitt rep till Jennys utspring och sen åt vi Lunch och på kvällen hängde jag på Jenny ut. Och det var rätt awkward för Jenny hade massa klasskompisar så jag och Adam stod tillsammans i ett hörn och hade inte lust att dansa, men jag var liksom jävligt glad ändå och sen gick jag hem i regnet och paddade med Vilgot som jag hade skrämt upp lite innan jag mötte upp Jenny, och lyssnade på Veronica Maggio.

• Största misstaget?
Well.. Har så vitt jag vet inte spytt på någons golv i sommar så ingen major miss..
Jag vill komma på något för det är så tråkigt att svara "duuuhr.. Jag mins inte" men jag kommer inte på något. :(

• Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag hade en förkylningsdust veckan innan jag skulle till Göteborg. Var fortfarande lite hostig då, låg och ansträngde mig galet för att hosta så lite så möjligt så att folk inte skulle bli störda och inte kunna somna.. Och ändå lyckades jag själv somna bättre än nu -.-

• Bästa köpet?
Chipsen som jag och Vilgot åkte via Gullmarsplan för att köpa när vi skulle hem från Aspudden. De bara visade sig vara asgoda!

• Sommarens väder?
Alltså jag har trivts asbra med vädret i sommar. Det har varit få dagar som jag har suttit i kylskåpet och gråtit för att det har vart så jävla varmt att jag vill dö. Och jag har inte riktigt reflekterat över att det har regnat ovanligt mycket.. För jag är oftast inne ändå. Det har inte varit lika mycket föräldrar som har tjatat på mig att gå ut bara inser jag nu i efterhand, och det är ju trevligt :)
Det har ändå varit jävligt fint väder ibland också. Tillräckligt för att man ska få sig en fin prommenad. Men ingen bölja.
Sommarens väder får 5 av 5 tosters

• Vad spenderade du mest pengar på?
Har försökt att snåla den här sommarn... Men det vart rätt mycket sushi i början av sommarn då jag fortfarande vägrade att insé att det inte skulle vara hållbart..

• Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mitt humör den här sommarn har inte varit riktigt lika manodeppressivt som förra året. Jag har varit glad. Jag har varit mycket glad. Men har vart glad i allmänhet mer än specifikt glad.

• Sommarens låt?
Jag har lyssnat otroligt lite på musik den här sommaren :S

• Var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Om jag ska välja en så blir det gladare, för jag har nog aldrig i mitt liv varit så ledsen som jag var förra sommarn. Men det har som sagt varit mer neutralt humör den här sommarn motför förra, för jag var jävligt glad förra sommarn också. Glad varje gång jag träffade folk för att de i alla fall fanns kvar just då. Men även om jag inte varit lika glad den här sommaren så har jag i princip bara varit ledsen över att Mickey stannade i det parallella universumet så summan är gladare x)

• Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske sovit mitt på dagarna.... Fast det var mysigt så bajs på allt!

• Hur tillbringade du midsommarafton?
Åh! Midsommarafton var fin :)
Om det är någon här som inte läser Emelies blogg så kan jag ta det igen: jag, jens, sigge och emelie satt på sjöberget och åt sill å äppelpaj. Och jag påmindes om första gången jag var på sjöberget, någon gång i ettan då jag Jens och Sigge bestämde oss för att spontant picnicka efter skolan och satte oss där och åt kakor. Och det blåste och jag frös något helvetiskt.

• Sommarens favoritprogram på tv?
Det som man hade sett på tv om det inte varit för att man kan ladda ner det istället har väl varit "big bang theory"

• Böcker du läst den här sommaren?
Volvo Lastvagnar är nog det enda jag tagit mig igenom..

• Största musikaliska upptäckten denna sommar?
Ingen sån....

• Något du önskade dig och fick?
En Basker :D

• Något du önskade dig men inte fick?
Att Albin skulle komma in på KTH :(

• Vad gjorde du första dagen på sommarlovet/semestern?
Hade ingen sån...

• Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Se "Är det något du saknade under sommaren 2012 som du vill ha sommaren 2013?".. Varför göra frågorna likadana? -.-

• Hur skulle du beskriva din klädstil sommaren 2011?
Lite för mycket "gårdagens kläder idag igen" :p har inte vart hemma väldigt mycket

• Sommarens bästa tillfälle?
De sista typ 2 timmarna av Roberts fest var på ett sätt sommarns bästa tillfälle, samtidigt som hela den grejen var något av det jobbigare under hela sommarn. Att "prata".. jag mår dåligt flera dagar efteråt om jag inte absolut känner att Jag har fått prata Klart.. och det får man ju aldrig vid såna där tillfällen. Men just då det här tillfället så var det som en liten glimps av allt det fina med gymnasiet och förra sommarn, och även om jag inte mår dåligt över att den grejen är över längre så är det fortfarande fina minnen :)
Annars var sista veckan i Juli, när Vilgot hade kommit hem men hans familj var kvar på Gotland, väldigt mysig :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0