ComHem

Jag har student-bredband. Och i och med att jag inte har studerat på ett halvår så fick jag ett mail från ComHem om att de skulle höja priset på det efter nyår. Inget studentbredband om man inte är student. Är ju rätt fair. Fast nu ska jag ju börja plugga igen efter nyår... Så jag ringde och skulle säga upp mitt nuvarande abonnemang, och sen tänkte jag teckna ett nytt studentabonnemang istället. För de har studenterbjudandet kvar, men jag antog att det skulle strula att få dem att förstå att jag skulle börja plugga igen och därmed inte höja priset på mitt nuvarande abonnemang. Lite cyniskt kanske. Men är saker ever smidigt? Ja, den här gången tydligen. Killen jag fick prata med frågade ifall jag bara sa upp abonnemanget pga prishöjningen, inte för att jag var missnöjd, så jag förklarade att jag tänkt skaffa ett nytt studentabonnemang för att jag skulle börja plugga igen. "Jaha, men då kan du vi ju bara förlänga ditt abonnemang till samma pris som du haft istället" föreslog han då. Smidigt :) Man blir så himla glad när sälj-stuffs funkar o-jobbigt x)

Kommentarer
Postat av: Albin :D

Jag tycker att comhem är bra exempel på hur service ska fungera. Varje gång jag har varit i kontakt med dem har det aldrig varit något krångel och man har fått tydliga svar på vad som gäller, skönt att även andra får det positiva intrycket :D

Svar: :D jag svarade just på en enkät jag fick från dem i mail om "din senaste kontakt med vår kundservice" med nöje!(Också: så himla många vuxenpoäng detta x))
giefkaka.blogg.se

2014-12-23 @ 10:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0