Apbajskaffe

Patrik och Vilgot har byggt upp en uppsatsskrivar-lair i vardagsrummet och Patrik har med sig Apbajskaffe. Sånt där exklusivt kaffe där bönorna gått genom matsmältningsystemet hos en apa först för att.... Iduno.... Exklusiv mat är alltid wacky.
Han undrade om vi ville smaka.
Vilgot ville inte smaka för att apbajs.
Jag ville inte smaka för att kaffe.
 
Jag är väldigt kräsmagad och okräsmagad samtidigt. Jag tycker det är jättejobbigt att äta mat som jag tycker smakar äckligt. Eller har äcklig konstens..
Men jag har inga problem att testa mat som låter äcklig. Eller alltså inte mer problem.
För jag är väldigt onyfiken på mat så jag är oftast inte så pepp på att testa något som jag aldrig testat förut. Men jag blir inte mindre pepp av att det är apbajs, eller mögel eller maskar eller whatnot.
 
Pappa är den sortens person som tycker att det är kul att testa konstig mat. För att ha testat den konstiga maten typ. Eller på något sätt För att den är konstig iaf.
Mamma är mer sådär att hon tycker konstig mat verkar äcklig och blir äcklad av att det egentligen är insekter. Sen händer det att hon i slutänden provar ändå för att peerpressure eller något.
Tommy är nog ganska mycket som jag. Inte äcklad, men bara inte så himla nyfiken. Fast Tommy är ändå lite intresserad av mat som grej. Han är nog mer bara nyfiken för sig själv. Han kan tycka att det är kul att testa men han bryr sig inte om ifall andra testar också, medan pappa tycker det är en kul grej att man allihopa äter konstig mat tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0