Trump och lite huvet i sanden

 
 
 
 
Hinner jag skriva ett blogginlägg innan mina mobilbatterier tar slut (varför batterier i plural??) vi får se.
Idag tittade jag på Dan and Phil på Youtube hela dagen. Sen gick jag hem till Vilgots föräldrar och han lagade middag och lyssnade på en statistik-podcast-grej om amerikanska valet som han följer. Och jag var liksom redan inte på amazing humör för att jag hade gjort fuck all hela dagen men att lyssna på folk som diskuterar Trump gjorde inte saken bättre.
Min reaktion på Trump är lite "antingen kan vi skratta åt hur dumma saker han säger eller så vill jag inte höra om det" för liksom, om man tänker seriöst på det är det jävligt deprimerande. Men det är också en grej som är så himla mycket out of my control. Jag kan inte rösta. Jag känner inte en enda person som kan rösta. Jag känner lite personer som känner personer som kan rösta, men de kommer ju redan inte rösta på Trump. Hur ska jag påverka deras smårasistiska fasters röst?
Det går inte.
Och då vill jag inte veta för jag mår bara dåligt.
Jag förstår ju att man blir sådär ingen-självbevarelsedrift-intrigued. Jag blir det om vissa saker. Men inte om det här.
 
Jag har börjat känna så mer och mer om politik över huvud taget. "Kan vi inte bara inte prata om det här".
Det är väl lite mindre rimligt. Mycket politik är ju ändå saker som jag kan påverka.. ish...
Men fan vad deppig man blir.
 
Kan vi inte bara inte prata om det....... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0