INGENTING

Onsdag..

Fysikprov.. så vi slutade klockan 6.. alltid lika härligt mördande. Hade det inte vart värt att be Annica att få ta ut en av de där sovmorgnarna som vi ska få sen i Maj nu istället?
Nästa gång kanske..

Slavomir är OND! Han är förklädd till en liten tunn kille som inte kan göra en fluglort förnär.. men han är OND!! Nä.. okej.. han är inte ond.. men han är jobbig :( Det kan inte vara meningen att Fysik B ska vara såhär jobbigt. Det känns som han gör det med mening men han kan å andra sidan bara vara jävligt opedagogisk.. (Ja jag kör på den självgoda varianten att det inte är jag som är för dum för att förstå)
Jag pratade med pappa vid middagen när jag kom hem och så beskrev jag en av frågorna.. den jag tyckte hade vart mest konstig. Pappa såg förvirrad ut... "Men Effekten är ju konstant"
MEN JAHA!!
Nu är ju det en sån grej som jag väl borde ha haft koll på.. men även så, så frågade jag faktiskt Slavomir hur det låg till med Effekten.. om den också avtog precis som ljudintensiteten.. (Effekt.. jävla off begrepp som man inte kan dra några slutsatser kring själv.. Effekt är bara en bokstav för mig.. lite som spänning.. spänning och effekt kan ta sig!) och det sa han att den gjorde..
Men även om effekten vore konstant så gick inte uppgiften att lösa enligt pappa (Ja jag litar på att min far vet vad han pratar om.. han är ändå också lärare.. delvis).. det är inte okej att göra såna tabbar när man gör ett prov :o Eller det är okej.. om det är en gång, och man sköter det snyggt sen.. men Slavomir gör sånt hela tiden :o
jag vill tycka om Slavomir.. han är trevlig och har skön stil.. men det är så mycket jox :(
  Josef sa idag innan provet att Slvomir inte gett ett MVG i slutbetyg på tre år.. St. Eriks är visserligen inte första gradens "pluggis-skola".. men att inte en enda elev på tre år har lyckats få MGV i Fysik B.. då har det inte med Eleverna att göra :o

Sen blir jag lite onödigt upprörd när det är ämnen jag vet att jag kan, men så ser inte läraren det.. Då är det läraren som är dum i huvet xD
Okej.. Olof kan jag inte klaga på för på matten gör jag faktiskt inget.. Och Olof är pedagogisk som fan.. det är inte pedagogik som fungerar för mig dock.. Tråkigt.. men jag skulle inte heller förstå att jag kan om jag var Olof..

Det var ett par Frisörer som satt bakom oss på Lunchen och en av dem var upprörd över ett omdömme hon fått i någon Frisör-kurs.. "Om jag får G i matte skiter jag fan i men Frisör kan jag.. jag ska fan inte bara ha VG då"..
Jag förstod precis hur hon kände..
Visst.. det är alltid lite tristare att få VG eller G än att få MVG.. men när det är i Historia eller Engelska eller whatnot.. då vet jag om att jag inte förtjänar bättre.. Varför skulle en lärare förstå att man kan om man vet själv att man inte gör? Men när man faktiskt vet att man kan.. då är det jävligt jobbigt när man inte lyckas visa det.

Jag är seriöst orolig.. Fysiken är det enda Betyg jag verkligen bryr mig om.. jag skulle bli så arg om jag inte får MVG :\


Kommentarer
Postat av: Jubban

Det hela är mycket dumt indeed. Om du känner att du själv kan fysik borde inte det betyg du får spela någon roll, bara du är säker på dig själv. Men yeah, betygen man får kör en "exaktsåhärmycketkandudinMENINGSLÖSAFITTA"-stock i arslet på en.

2011-02-24 @ 16:07:17
URL: http://sympathyforthejulian.blogspot.com
Postat av: Linus

nja snarare att betygen faktiskt används till saker.. :\ Om jag inte kommer in på någon högskola för att min lärare inte fattade att jag kunde fysik.. drygt..!

Men yeah.. den där stocken också :(

2011-02-24 @ 16:26:37
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0