Pedofili

Okej...

enligt en sån där gullig frågeenkät på facebook.. kanske inte så mycket att grunda någonting på.. men iaf!
Tre saker du vill ska försvinna från världen

Högst upp låg pedofiler..
Seriöst?
med ca 30 000 röster mot näst överst; mördare på 20 000.
Seriöst?!


Först:
Även om man räknar pedofiler som enbart de som faktiskt förgriper sig på barn så tycker jag att det är lite orättvist att säga att de är så mycker värre än mördare. Men jag kan tänka mig att jag är lite minoritet i det avseendet, eftersom det tenderar att vara mer ramaskri kring tortyrer än kring dödanden (tex så var det på nyheterna förra året om hur de plockade dunen av gässen till kuddar och jackor och shit medan de fortfarande levde. "HU OCH FY!!" "usch va fruktansvärt" sa alla och jag tänkte "vadå? det är väl bättre än att de dödar gässen för att få dun?") ... jag förstår det inte, men jag accepterar att folk tycker så :\
Och jag antar att de som har fyllt i den här fråge-grejen menar "folk som förgriper sig sexuellt på små barn" när de kryssar för pedofiler, så i och med det lämnar jag fråge-grejen...

Men:
Annars.. Pedofil betyder bara någon som är sexuellt attraherad av barn mer än vuxna.
Varför blir man automatiskt en hemsk människa för att man är pedofil? Varför är det inte bara sjukligt (enligt wikipedia.. yep yep) utan faktiskt också olagligt att praktisera, även i form av RITADE barn-porr-bilder?
Yeah.. att förgripa sig på barn illa. Och jag kan hålla med om att det är mer illa att våldta ett barn än att våldta en vuxen eftersom det är troligare att ett barn får bestående psykiska men.
Men man bekämpar fel sak om man sätter dit folk för ritad barn-porr. Jag bryr mig inte om ifall det är lättare att ta alla som kanske har en lite högre potential att någon gång få för sig att våldta ett barn och spärra in dem innan de hittar på något tok.. Har man inte skadat något barn ska man fan inte straffas för att andra med samma sexuella preferenser har gjort det.

Hela grejen att det bara är Homo- bi- och hetrosexualitet som räknas som läggningar och allt annat är störningar är ju ganska sjukt tycker jag. Ur reproduktions-vinkel är det lika jobbigt att vara attraherad av sitt eget kön som av en helt annan art, så rent biologiskt är det lika off att vara homosexuell som att vara dendrofil (sen att träd är betydlig längre ifrån vad man "borde" vara attraherad av än vad tjejer/killar är (beroende på vad man nu själv är) kanske borde räknas som något (en homosexuell kanske har lättare för att genomlida ett "vanligt" samlag i reproduktions syfte än vad en dendrofil har... lättare att låtsas att en tjej är en kille än att låtsas att hon är ett träd?)) Igen av dem kommer iaf att få några barn.. så varför är det ena en störning och det andra en läggning? För att det finns fler homosexuella? För att det är lättare för samhället att acceptera homosexuallitet?
Jag vet inte om jag tycker att dendrofili borde vara en läggning eller om homosexualitet faktiskt borde vara en störning... men jag tycker iaf att de borde räknas som samma sak...



Va länge jag inte har bloggat på :( och nu är det sent, och imorn är jag inte hemma :(... men det ska komma mer kakor! :)

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Wieee~ nytt inlägg :3



Nästan vad som än händer en person så fortsätter ändå livet och bara för att man blivit traumatiserad så betyder det inte att allt i framtiden bara kommer vara meningslöst elände. Om någon dödar en så är man inte längre. Det är en ganska big deal! Jag kommer ihåg i 6an då vi diskuterade i klassrummet vad som var värst och jag tyckte folk var helt jävla pantade när de tyckte det vore värre att bli våldtagen än att bli mördad. ??? Jag menar även om något dåligt händer en så läker ju tiden alla sår, och även om den inte gör det så är saker inte meningslösa bara för att man är sårad.

Jag kan väll förstå att man föreställer sig någonting som så hämskt att man hällre skulle dö men oftast har man fel!



Vad det gäller pedofiler tycker jag det är otroligt överhypeat faktiskt. Läggning eller störning, det är inte nått man väljer. Så själva "att vara attraherad av barn" är inte något man borde straffa/hata, det är en olycka, ingen väljer att känna så, men de väljer att göra saker. Men sen även när de gör saker så är det jäkligt överhypeat. Det är ju inte värre än mord som sagt. Och det finns relativt få pedofiler... Jag menar "vanlig" våldtäckt är ju mycket mer vanlig. Så samhället skulle ju tjäna otroligt mycket mer på att bli av med alla dem.

2011-06-11 @ 13:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0