Blooonimals




Jag brukar sällan skratta högt när jag är själv. Ibland ler jag, om något är riktigt roligt. Oftast noterar jag bara; "det där var kul.. uppskattas"..
Varför skrattar man inte när man är ensam?
Det är inte mindre kul för att man är ensam. Man kommer bara inte på tanken att skratta.
Men när man är med folk är det inte som att man engagerar sig för att skratta. Skrattet kommer av sig själv. Men oftast när man är med andra. Eller när man tror att man är med andra, är jag ensam om att ha suttit framför tv:n och fått för sig att det sitter någon annan där med, så skrattar man åt något, och vänder sig om och så är det ingen annan där xD då känner man sig väldigt dum av någon anledning :S
Är skratta ett gruppbeteende? Varför?

Angående Charlies ballongvideo, så är den en sån video som jag skrattar högt till. Den är inte exeptionellt rolig, det finns mycket som jag inte skrattar åt som är roligare, men jag skrattar högt till den här. Jag har dessutom sett den flera gånger, och jag skrattar varje gång. Den slår aldrig fel xD

Kommentarer
Postat av: emelie

Jomen jag har läst att skratt faktiskt är en gruppaktivitet ^^ Det är en affekt som är väldigt smittsam, så om någon börjar skratta börjar man själv göra det :D (läste dte i min psykologi A-bok, haha)

2011-03-20 @ 18:59:52
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Jo men det känner man väl igen.. men det måste ju vara någon som börjar skratta också :P

2011-03-20 @ 19:03:00
Postat av: Vilgot

Jag skrattar högt när jag är ensam. Folk brukar kliva in i mitt rum nyfiket och fråga "vad är det som är så roligt?"

och jag säger nått i stil med "någon sa nått roligt på internet" eller "jag kollar på how I met your mother"

Så om skratt är en grupp aktivitet så skiljer jag visst inte på att vara ensam eller inte. Kanske därför jag ibland kan trivas så bra med att vara för mig själv :3



Chalie är mysig! Han pratar till mig. Altså är han min kompis! :D

2011-03-21 @ 23:23:11
Postat av: Agnes

Haha, jag skrattar jätteofta när jag är själv XD wtf, är det något fel på mig?

2011-03-30 @ 22:16:41
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0