Emil - Tigerkakan


Första gången jag träffade Emil vad på medis, då träffade jag Emil hela dagen och fick tillslut låna hans tröja för att jag inte skulle frysa på vägen hem efter att ha följt med en bit när alla skulle traska hem till Aspudden från Årsta. Sen träffade jag Emil igen nästa dag och såg The Dark Knight. Det blev så mycket Emil på en helg att jag på måndagen var helt förvirrad över att Emil inte var med i skolan.

Det känns som jag fick ett bra.. eller kanske snarare rätt första intryck av Emil. De flästa man känner kan man tänka tillbaka på när man precis lärde känna dem och inse hur annorlunda man såg på dem. Inte för att de var annorlunda (lite kanske, man är väl lite annorlunda innan man lärt känna folk, men inte därför först och främst), utan för att man inte hade fattat hela grejen med dem än.
Oftast är det inget så konkret som att jag trodde att Julle var massa erfaren när jag lärde känna honom ^^.. oftast är det bara en känsla, som Jens när han berättade om Julles blogg. Inget konkret, jag bara minns det som en helt annan människa.
Men jag hann liksom inte med det med Emil. Det blev så mycket Emil på en gång att vi avverkade en hel massa tidiga stadier av vänskap i ett kör xD

Emil är en sån som man fortsätter att kramas med fast man har lärt känna ordentligt.
De flesta kramas man hej och hejdå med i början. Sen slutar man för kramas hej och hejdå är en sån där grej som man gör fast att man är lite obekväm med det för att man inte vågar säga att man är obekväm med det för tänk om någon tar jätteilla upp för att man inte vill krama den? Och när man lärt känna någon bra nog så vågar man sluta kramas utan att man tar illa upp.
Sen finns det de som man inte slutar krama.. som man istället börjar krama närhelst man har lust, och inte exklusivt vid hej och hejdå-tillfällen. En sån är Emil. Och sån har Emil varit sen första dagen vi träffades.
(Kan tilläggas att jag är väldigt neutral när det kommer till kramar. Jag uppskattar en kram för en kram (hej-hejdå-grejen med folk man inte känner känns lite konstigt..) det är mysigt. Men jag klarar mig lika bra utan kramar om det skulle vara så. Därför tar jag väldigt sällan initiativ till kramar..)
Jag känner inte massvis med såna alls. Men jag känner en Emil :)


Kommentarer
Postat av: EMIL

Aaw :) Snäll-Cissi, jag väntade mig nästan att det skulle komma nåt elakt, är småparanoid att folk är ute efter mig hela tiden ^^

2011-05-23 @ 18:43:02
Postat av: jehns

mene vänta nu tänjer du ngt enormt på vad som är en kaka och itne är en kaka!!! :O

2011-05-23 @ 18:53:03
Postat av: Anonym

2011-05-23 @ 20:04:45
Postat av: Emil

Försvann min kommentar som jag skickade? :(

2011-05-23 @ 20:05:31
Postat av: Emil

nä det gjorde den visst inte, knasig dator bara

2011-05-23 @ 20:06:28
Postat av: Linus

Emil: Aaw ^^ jag har såna paranoid-tendenser också :\ men ingen fara :D



Jens: Vad är en tigerkaka om inte en kaka? Den har "kaka" i namnet. det räcker gott och väl. Finns inte så jävla många klockrena kakor för att kunna genomföra något sånt här ändå.. jag kanske tilloch med måste blanda in digestive-kex :o

2011-05-23 @ 21:58:59
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: Emil

En kaka är stor och småkakor är små! :) Ballerina och drömmar småkakor men tigerkakor och sockerkakor är kakor. MEN även små kakor borde behandlas som kakor tycker jag, annars kanske dom blir ledsna och uppätna :(

2011-05-25 @ 23:02:08
Postat av: Sigge

Synd att man inte kan äta honom :(

2011-05-27 @ 00:48:16
Postat av: Linus

Emil: JA! så är det.. sådetså

Sigge: <3 Vi kan låtsas att man kan :D

2011-05-30 @ 16:46:16
URL: http://giefkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0