Julian - Drömmen

Yeah, rubriken är alltså fortfarande en kaka xD

Jenny brukar envisas med att tala om mig och Julle som ett par.
Från början var det för att vi inte berättade för Jenny att vi gjort slut. Sen berättade vi för Jenny.. men hon fortsatte ändå. xD
Hon säger aldrig "ni är ihop" rent ut. Men hon kan säga saker i stil med "på tal om par som ..." och så nämner hon något som vi precis gjort.. eller något i den stilen. Som om hon oficiellt uppmärksammar att vi oficiellt inte är tillsammans längre. Men inoficiellt tycker hon att vi ska sluta tramsa, och försöker förklara för oss att "ingen går på det där". Jenny är allmänt väldigt antydig av sig..
Jens gör något liknande.. han förklarade för Vivvi i berlin att jag och Julle "gillar varandra, men har inte riktigt klurat ut hur de ska ha det"

Julle är den kakan (utöver min familj) som jag träffar mest.. (tror jag, jag har inga siffror.. Jens ligger antagligen ganska nära, det är ju trots allt en del som Julle inte är med på filmkvällar och sånt) just nu.
han är inte heller bara den personen som ligger högst upp på min "folk som är minst jobbiga att umgås med ensam-lista" utan också den enda person som klockrent placerar sig över den linje i listan då det alltid, helt och hållet slutat vara jobbigt att umgås ensam. Och då har jag faktiskt inkluderat min familj.

Fast att Julle förmodligen ska till London till hösten, och därmed blir den som ska längst bort (Att åka till Göteborg är faktiskt lite av en spottstyver jämfört med london :\) och trots att han är den sista jag skulle vilja tappa kontakten med, så är han ändå den som jag oroar mig minst för att det ska hända med. För vi måste inte ses för att hålla kontakt. När vi ses så gör vi ändå inte så mycket tillsammans. Julle spelar gitarr och jag ligger i hans säng och sover. Eller så visar han youtube-klipp som jag egentligen inte är så intresserad av att se. Ibland gör vi något tamt litet försök att hitta på någon aktivitet och så spelar vi typ schack eller magic.. eller ser en film. Och visst finns det vissa youtubeklipp som jag visst tycker är jättretrevliga. Yogscast tillexempel. Men det är liksom inte det som är grejen.

Julles och min relation går liksom inte att beskriva utan att det låter riktigt cheesy. Inte för att vår relation är särskillt cheesy.. det är den faktiskt inte alls egentligen. Det är jag som blir så fruktansvär lame så fort jag ska till att skriva om den (jag garvar läppen av mig åt mina dagböcker båda jämt och ständigt ska ni veta).. för jag tycker att sen vi ”gjorde slut” (ja det får vara innom citattecken..) så har vi coolaste relationen evaaahh *gangsta!!* och ja, jag vet att jag mest bara har våran relation innan vi gjorde slut att gämföra med (och Mauritz i lågstadiet som nu för tiden gömmer sig bakom pelar på donken i skanstull oc kastar papper (yeah.. det var typ 4 år sen.. men jag tycker det är en fin historia) han känner tydligen igen min mamma också och hejjade på hennenågon gång då de sågs på ICA :S), men jag kan låtasas att jag vet allt om alla sorters relationer! Och jag kan låtsas att jag vet att jag blir lite ”*vrida på mig*-obehagig” av dem. (Jenny och Adam i all ära, de måste ju vara det puttinuttigaste som skådats, och jag tycker också att de är jättesöta :) men jag skulle bli nipprig om jag var i en sån relation själv :o)

För visst har både Jens och Jenny rätt in a way. Det är som om vi var ihop, och vi gillar varandra.. och jag vet inte om vi har klurat ut hur vi ska ha det, eller om vi inte gjort det, men inte behöver.. (och nej jag försöker inte hitta på att vi har någon sorst alternativ, jätteunik relation.. det finns massor av ”öppna relationer” och varianter på sånt... blablabla) Jag kan iaf dra hem till ett krogragg och sen få reaktionen ”oj det var lite otippat” av Julle dagen efter, vilket är precis den kravlösheten jag tycker är trevlig.

Men jag har rosa fluffenutt-sidor jag också, även om Julle brukar säga att jag är ungefär så oromantisk man kan bli, (jag tar ju det som en komplimang, så jag kan inte riktigt ta åt mig utav det utan att känna mig självgod och äcklig. Jag är nog romantisk på ett lite off sätt.. eller kanske snarare mer åt det sentimenala hållet.. yeah yeah.. vi lämnar det..) och att han tror att jag aldrig har varit förälskad (pysh..). Och då är det ändå bara Julle som ser de där rosa fluffenutt-sidorna..

Men det är därför jag trivs så bra med Julle, för på papperet är vi ganska off. Vi har inte mycket gemensam filmsmak, eller musiksmak, eller så mycket annan smak heller (det är mindre än inte som den ena av oss blir högentusiastisk över något som den andra inte bryr sig ett skit om).. och Julle är dessutom ganska högrankig musiknazist. Julle blir sur när jag inte håller med honom (inte för att jag inte håller med honom, utan för att jag vill diskutera det vi är oense om medan han tycker att det är jobbigt och inte leder någon vart.) och jag blir irriterad för att han blir sur och inte vill diskutera med mig xD Och hela den grejen lurar iaf mig att vi inte är sådär klassiskt puttinuttiga som vi var i början och som jag blir stirrig och nervös av att känna att vi är. (Även om jag blir lite orolig efteråt när jag upptäcker hur genomglad jag blev över att han döck upp oanonserat bara för att ge mig en påse godis och sen dra igen :S)

Jag är löjligt trygg med honom för han vet redan alla mina brister. Trots det, och trots att jag varit en dryg och oresonlig flickvän, ett riktigt jävla ägg!, så vill han fortfarande umgås med mig. Och jag antar att jag har sett ungefär det värsta han har att komma med också.

(Dessutom har han loads av självironi, vilket är typ den sexigaste egenskapen som finns!)


Kommentarer
Postat av: Agnes

Gillar det här inlägget (inte bara för alla parenteser XD)!

2011-05-19 @ 21:41:28
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com
Postat av: Bildrebecka

Intressant inlägg :)

& ja jag blev jävligt sugen på kakor nu oxå xD

2011-05-22 @ 20:42:04
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: E M M E L L Y

Vad goda de såg ut ;)

2011-05-22 @ 21:39:26
URL: http://emmellys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0