Tre Chipspåsar

Angående höjningen av Sl-kortet.. nåt måste man ju säga om det.
Yeah, det är störigt att behöva betala mer. Och dudeen som sa att 100kr motsvarar 3 chipspåsar borde ju nästan hängas litegrand.. Först för att man får mer än 3 chipspåsar för en hundring, ska man dra ett sånt utalande ska man fan ha koll, jag vet inte vilka chips killen käkar.. men yeah, det där är lite uttjatat..
Iaf, det är inte mest därför jag stör mig på det utalandet. Nä, utalandet är dumt för att han försöker släta över höjningen.. de gör ju faktiskt höjningen av en anledning. Dum aproach!

Och lite den grejen kan jag tycka är dum med människor. För ungefär ett halvår sen var det en undersöknig i Metro där de hade frågat folk ifall de vore berädda att betala mer för att resa med sl om sl byggde ut kommunaltrafiken. Det var linjer som var mer eller mindre spånade på både här och var. Vissa mer omfattande än andra. Och majoriteten av stockholmarna tyckte att det var rimligt att betala mer för ett sl-kort om sl byggde ut. Men när Sl höjer avgiften ett halvår senare så blir det ramaskri och plötsligt tycker 30% av stockholmarna att sl ska vara gratis. Det låter lite som de där som gnäller över att det inte finns tillräckligt med bostäder i stan, MEN det får inte byggas där eller där eller där för det är ju en park och där är det grönområde och där håller ju britta till med sin pitoreska blomsteraffär! Den kan ni ju inte köra bort! (ja jag är helt övertygad om att det till viss del är samma människor som både gnäller och protesterar)

Jag vet inte hur kostnadseffektiva de är på sl, det är möjligt att det skulle kunna vara billigare om de skärpte sig lite, och då är det synd att det ska vara dyrt. Men jag är glad att det finns kommunaltrafik så att jag kan ta mig till skolan/Jens (mina prime-resmål!) och hem igen, på en tredjedel av tiden det hade tagit annars. Och jag tycker att det är värt ganska mycket för att få tillgång till den tjänsten..

Det som är mindre bra med höjningen är att de som har det där alternativet till kommunaltrafiken, även kallat bil, kommer att välja den istället. Synd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0