Dag 11 – Mina syskon

Jag har en bror
That's aaaaaall!


Jag har skrivit en Kaka om Tommy.
Tommy är min bror.
Kopplar ni?

Fast det var lite länge sen.. inte så länge sen. Men lite länge sen.

Jag pratar med min bror på skype ibland. Chattar då.
Det gjorde jag redan innan jag åkte hit. När han satt inne i sitt rum och jag satt inne i mitt.

Jag tycker om min bror.

Han är smart och skoj och en person som jag antagligen hade umgåtts med även om han inte varit min bror utan typ gått i min klass eller så.
Fast jag vet ju bara hur han är hemma. Jag är, eller var särskillt i den åldern, ganska annorlunda i skolan motför hemma. Jag är lite rädd att han är den där wise-ass ungen som förklarar för läraren att hen har fel på ett sådär osmidigt sätt så att läraren blir sur.. (sådär som jag försökte att inte göra mot Slavomir, men inte alltid lyckades med helt och hållet) för han kommer hem ibland och gnäller över att hans lärare säger att man ska ha fingervarmt vatten till torrjäst också fast att torrjäst behöver varmare vatten för att det är TORRjäst. Och att läraren blir sur och säger att han har fel när han påpekar det och så slutar det med att inga av klassens bullar jäser.
Och där är vi olika. Inte för att jag spontant tänker mig tommy som massa mindre konflikträdd än jag, men jag skulle nog oftast hellre låta bli att påpeka att torrjästen ska ha varmare vatten och så bara ta lite varmare vatten själv. För att undvika... att lärare blir sura på mig? Och jag kanske har fel lika gärna. Om jag frågar, så gör jag det till läraren privat när hen går runt och hjälper till.
Men Tommy har en hel del småduster med lärare verkar det som. Sen går han ju på Engelska skolan där alla är helt galet mycket regelhoror och allmänt läskiga :S

Han vill att jag ska spela starcraft med honom ibland. Jag brukar inte ha tid.. dels för att jag inte har tid, och dels för att jag är så dålig och blir så jävla knäckt. För det är jobbigt när småsyskon är bättre. Jag har fått förklara det här för Vilgot ibland när han gnäller över att Anton blir sur på honom när han tycker att Vilgot förklarat något otydligt. Det krävs en del soul searching innan man kan deala med att ens småsyskon är bättre på saker. Och om jag tycker att det är jobbigt med min lillebror så kan jag ju inget annat än sympatisera stenhårt med Anton som har dragit lite nitlotten vad gäller småsyskon i just det avseendet ;)
Sen är jag ganska bra på att mest bara vara jävligt stolt över att han är duktig så länge det är saker som jag inte är bra på ändå. Typ StarCraft och Piano
Matten är dock lite jobbigt. Även om han inte riktigt är "bättre".. än.. så är han nog bättre än jag var i hans ålder. Och det är svårt att ta, för det är något jag indentifierar mig lite vid att jag är rätt bra på. Och att Tommy är såpass nästan på min nivå är en ganska stor anledning till att jag känner att jag verkligen vill börja plugga igen! nu! Han får ju inte gå om mig för då kommer jag ge upp. Än så länge blir jag mest sporrad att lära mig ännu mer.

Men det är kul att vi har kontakt lite via skype nu. För jag har alltid varit lite avundsjuk på typ Julle och folk som har värsta bra kontakten med sina syskon, för det är ju kul. Sist jag var här hörde jag inte ett ord från honom på två och en halv månad typ.. och det är ju bara trist. För som sagt, han är ändå någon jag gillar utöver att han är min bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0