Självporträtt

Jag mår konstigt av beskrivningar. På typ bloggar och twitter och tumblr och wherever.
Jag kan läsa en blogg och tänka "den här personen tycker jag om" och sen snubblar jag in på beskrivningen. Där personen har skrivit om "sån här är jag" i various form, och plötsligt tycker jag inte riktigt om personen längre..
 
Det handlar inte mycket alls om vad som faktiskt står i beskrivningen. Jag ogillar alla personer även om beskrivningen verkar vara av en nice person, bara för att den där presentationen finns där, så länge den inte måste.
 
Jag vet inte varför.
Okej alltså jag kan gissa.. Men jag vet liksom inte vad det är som har fått mig sån här.
 
Jag mår likadant när jag själv ställs inför det. När jag skapar en ny användare någonstans och den där rutan där man ska beskriva sig själv dyker upp. Och så skriver jag något stycke, en bit, lagom, om mig själv och försöker vara bara allmänt.. Jag. Och sen när jag är klar så hatar jag mig själv.
Så jag raderar det mesta, om inte alltihopa, utom någon intetsägande mening typ "jag är en sån som skriver ibland" (poeter.se)
 
Jag vet inte om jag hatar andra som lyckas göra beskrivningar för att jag hatar mig själv när jag skriver beskrivningar och därför tänker att andra också borde känna så och så känns det obnoxious och ojante av dem att inte göra som jag och radera hela beskrivningen..
Eller om det är så att anledningen till att jag hatar mig själv när jag klämt ur mig en beskrivning är för att jag inte tycker om folk som har beskrivningar och nu är jag ju en sån.
Vi har en hönan vs. ägget situation. Vart har det här kommit ifrån?
 
 
(Nu är det inte så att jag hatar alla som har en beskrivning på sin blogg unconditionally. Men det är alltid en negativ grej för mig.)
 
 
Ja.. Jag vet inte vad jag vill med det här. Hoppas typ att någon ska kunna förklara för mig varför jag funkar såhär, men det är det ju ingen annan som vet really... Peh :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0